کشف 116 دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در استان فارس

کشف 116 دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در استان فارس

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "ابوذر الوار" در این باره گفت: این تعداد دستگاه به صورت غیر قانونی از تعرفه‌های برق ارزان قیمت استفاده می‌کردند که با همکاری موثر کارشناسان و رابطین حراست، این تعداد دستگاه کشف، جمع‌آوری و تحویل مراجع قضایی شد.
این مقام مسئول، ضمن تقدیر از تمامی عواملی که در زمینه کشفیات، همکاری داشته‌اند، خواستار جدیت، تلاش و همراهی بیشتر مدیران و کارکنان ادارات دولتی و سازمان‌های اجرایی و مردم استان در جهت جلوگیری از فراگیر شدن استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های مذکور شد.
الوار، پرمصرف بودن این دستگاه‌ها و آسیب‌رسانی به تاسیسات و شبکه‌های برق و لوازم برقی مشترکان را از جمله معایب استفاده غیرقانونی از ماینرها برشمرد و اظهار داشت: استفاده از این دستگاه‌ها در فصل تابستان به دلیل مصرف بالای برق باعث افزایش بار مصرفی ترانس‌ها، افزایش بار خطوط و در بیشتر موارد موجب افت ولتاژ و تشدید خاموشی ناشی از کمبود برق و ایجاد نارضایتی مشترکان می‌شود.
مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، با بیان اینکه اگرچه تولیدکنندگان رمز ارز می‌توانند با ارائه مجوز و پروانه صادره از اداره‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط نسبت به دریافت انشعاب قانونی اقدام و از حمایت قانونی برخوردار باشند، اما برخی افراد سودجو به دلیل کسب سود بالاتر از انشعابات دیگر با تعرفه‌های ارزان قیمت به‌صورت غیرقانونی و مخفیانه استفاده می‌کنند که در این رابطه اقدامات قانونی از طریق دستگاه‌های نظارتی و مراجع قضایی به عمل خواهد آمد.
الوار همچنین یادآور شد: چنانچه در کارگاه‌های صنعتی و مزارع کشاورزی که دارای موجر است، دستگاه‌های ماینر شناسایی شود، مسئولیت قانونی و جرائم بر عهده مالک انشعاب خواهد بود.
مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در پایان از عموم شهروندان درخواست کرد تا هرگونه فعالیت مشکوک کارگاه‌های غیرمجاز تولید رمز ارز دیجیتال را از طریق سامانه پیامکی 3000290157 اطلاع‌رسانی کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات