شناسایی ۱۸۰ گونه پرنده در نخستین سایت پرنده نگری کشور

شناسایی ۱۸۰ گونه پرنده در نخستین سایت پرنده نگری کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوا ن از مهابا د، اظهار داشت: براساس آخرین بررسی‌ها تعداد ۷۵ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی متعلق به ۱۱ خانواده تالاب کانی برازان مهاباد شناسایی شده است که با احتساب گونه‌های خشک‌زی، این تعداد به بیش از ۱۸۰ گونه خواهد رسید و همین امر اهمیت تالاب را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

سخنور افزود: از گونه‌های مهم پرندگان این تالاب می‌توان به فلامینگو، چنگر، اردک بلوطی، اردک سرسفید، حواصیل خاکستری، پرستوی دریایی، اردک مرمری، باکلان کوچک، پلیکان سفید، چوب پا، کشم بزرگ و عروس غاز اشاره کرد.

او ادامه داد: در مهاباد علاوه بر تالاب بین‌المللی کانی‌برازان و قوپی‌باباعلی، تالاب دایمی حسن‌خان و تالاب‌های فصلی گروس، داشخانه و قره‌قشلاق نیز در این فصل میزبان پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد تصریح کرد: هرگونه فعالیت صیادی با انواع تور و ادوات مشابه آن در تالاب "کانی‌برازان" ممنوع است.

سخنور با اشاره به اینکه شکارچیان به دلیل وضعیت خوب تالاب درصدد هستند تا به‌صورت شبانه به صید ماهی و شکار پرندگان و گونه‌های با ارزش این تالاب بین‌المللی اقدام کنند، اضافه کرد: با هرگونه دستکاری در محیط طبیعی و صید و شکار در این منطقه به صورت جدی برخورد می‌شود.

او بیان کرد: حجم آب این تالاب هم‌اکنون به چهار میلیون متر مکعب رسیده و ارتفاع آب بین صفر تا حداکثر ۷۵ سانتی‌متر در شرایط فعلی در نوسان است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات