55 درصد جمعیت شهر شیراز تحت پوشش تصفیه‌خانه فاضلاب

55 درصد جمعیت شهر شیراز تحت پوشش تصفیه‌خانه فاضلاب

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدهادی ستوده" با اعلام این خبر اظهار کرد: شهر شیراز با 440 هزار مشترک فاضلاب جزو شهرهای پیشرو در گسترش شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است که تاکنون 55 درصد جمعیت شهر تحت پوشش تصفیه‌خانه فاضلاب قرار گرفته که این میزان از متوسط کشوری (حدود 30 درصد) بالاتر است.
وی شروع عملیات اجرایی شبکه فاضلاب در شهر شیراز را بهمن‌ماه 1375 اعلام کرد و افزود: بر اساس طرح و بازنگری مطالعات مرحله دوم که در سال 1396 به تصویب رسید، شهر شیراز نیازمند اجرای سه هزار و 54 کیلومتر بدون احتساب روستاهای الحاق شده به محدوده خدماتی شرکت آب و فاضلاب شیراز در سال 99 بود.
به گفته معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شیراز، تا پایان مردادماه سال جاری به میزان دو هزار و 320 کیلومتر شبکه و خطوط انتقال فاضلاب اجراشده است.
وی افزود: در حال حاضر 24 قرارداد فعال اجرای شبکه فاضلاب در شهر شیراز وجود داشته و مناطق مختلف شهر از جمله شهرک سعدی، شهرک‌های جنوب کمربندی و محدوده رودخانه چنار راهدار، سپاه جنوبی و محدوده بلوار سیبویه تا بلوار دولت، والفجر و مناطق پراکنده در سطح شهر در حال حفاری و لوله‌گذاری شبکه فاضلاب است.
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفای شیراز به برنامه‌های آتی این شرکت در 6 ماهه دوم سال 99 و سال 1400 اشاره کرد و خاطرنشان کرد: انتخاب پیمانکار جهت اجرای شبکه فاضلاب شهرک‌های جماران و مهدیه، شهرک گلستان شمالی، محدوده خیابان ساحلی و بلوار نصر، اراضی برنامه‌وبودجه و استانداری، محدوده خیابان کارگر تا مفتح و شهرک زیباشهر در برنامه‌های شرکت در 6 ماهه دوم سال 99 و سال 1400 قرارگرفته است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات