بیش از 30 درصد شبکه آبرسانی یزد نیاز به اصلاح و بازسازی دارد

بیش از 30 درصد شبکه آبرسانی یزد نیاز به اصلاح و بازسازی دارد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزات نیرو (پاون)، "اصغر ریاضتی" در نشست با اعضای شورای شهر یزد میزان تولید آب در این شهر را 120 هزار مترمکعب در شبانه‌روز از منابع زیرزمینی و 110 هزار مترمکعب در شبانه روز از منابع انتقالی عنوان کرد و افزود: میزان تولید و مصرف آب در شهر یزد با یکدیگر تفاوت قابل ملاحظه ای دارد که این موضوع در بحث آب بدون درآمد قابل مشاهده است.
وی خاطرنشان کرد: میزان سرانه کل مصرف در شهر یزد  214  لیتر در شبانه روز است و این میزان در روزهای گرم سال افزایش می‌یابد.
ریاضتی با اشاره به این که میزان بارش در ایران حدود یک سوم نرم جهانی است، اظهار داشت: میانگین بارش 10 سال اخیر در استان یزد، 86.9 میلی‌متر بوده که این نشان دهنده میزان کم بارندگی در حوضه‌های آبریز منطقه است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد، اصلاح شبکه‌های فرسوده آبرسانی را از اقدامات حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: میزان هدررفت آب در یزد 19 درصد است که 10 درصد آن مربوط به فرسودگی شبکه‌های آبرسانی و انشعابات فرسوده است.
وی افزود: شهر یزد دارای دو هزار و 790 کیلومتر شبکه توزیع و 90 کیلومتر خط انتقال است و طبق برآورد صورت گرفته بین 30 تا 35 درصد از این شبکه‌ها فرسوده بوده و نیازمند اصلاح و بازسازی است.
وی اجرای عدالت توزیع کیفیت آب در شهر یزد را از فعالیت‌های دارای اولویت در این شهر دانست و افزود: برای بهره‌مندی تمام شهروندان از آب باکیفیت یکسان باید پروژه رینگ آب شهری اجرا شود که اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن 750 میلیارد تومان محاسبه شده است.
مدیرعامل شرکت آبفای یزد، پیاده سازی سیستم تله متری و کنترل آب شهر یزد را از دیگر پروژه‌های دارای اولویت این شرکت عنوان کرد و گفت: افزايش ضريب اطمينان شبكه و تنظيم مناسب فشار در نقاط شبكه، جلوگيري از سرريز و به هدر رفتن آب مخازن، كاهش هزينه‌هاي نيروي انساني، امكان تعبيه سيستم حفاظت در چاه‌ها و مخازن و جلوگيري از سرقت و .... از اهداف اجرای این سیستم به شمار می‌آید.
ریاضتی در ادامه این جلسه، وضعیت اجرای شبکه فاضلاب در شهر یزد را شرح داد و گفت: در حال حاضر 675 كيلومتر شبکه فاضلاب در سطح شهر اجرا، تعداد 46 هزار فقره انشعاب نصب و 153 هزار نفر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفتند.
وی در ادامه توضیحاتی در خصوص روند اجرای مخزن 15 هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ آب شهر یزد که از محل اعتبارات تبصره سه در حال اجرا است ارائه داد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات