کیفیت آب آشامیدنی 400 روستا در استان تهران ارتقا می‌یابد

کیفیت آب آشامیدنی 400 روستا در استان تهران ارتقا می‌یابد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مهتاب باغبان" گفت: تهیه مستندات نمونه‌برداری‌ها، انجام کلرسنجی‌ها، آزمون‌های میکروبی، آزمون‌های بیولوژی، آزمون‌های فیزیکی- شیمیایی و اندازه‌گیری مواد آلی مطابق استانداردهای بین‌المللی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای ارتقای کیفیت آب آشامیدنی روستاها توسط این شرکت انجام شده است.

او افزود: به منظور ضرورت بهره‌برداری از سامانه‌های گندزدایی مناسب، سامانه‌های گاز کلر با سامانه‌های گندزدای پرکلرین و یا گندزدای آب ژاول در روستاهای تحویلی جایگزین شد.

مدیر دفتر کنترل کیفی و آزمایشگاه مرجع شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به تکلیف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گندزدایی موثر و مستمر آب شرب تمامی روستاهای زیر پوشش استان تهران افزود: با هدف اطمینان از سلامت آب و مقابله با شیوع بیماری کرونا، مقدار کلر آزاد باقی‌مانده در نقطه مصرف هشت‌دهم میلی‌گرم در لیتر تنظیم شد.

به گفته باغبان، برای گندزدایی آب آشامیدنی در روستاهای غیرتحویلی، مواد گندزدا در اختیار دهیاری‌ها و شوراها، به‌عنوان متولیان کلرزنی روستاها قرار گرفت.

با اجرایی‌شدن طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی تعداد 400 روستا و جمعیتی نزدیک به یک میلیون و 300 هزار نفر به حوزه خدمات‌رسانی آبفای استان تهران افزوده شده است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات