نوسازی محلات هدف بازآفرینی با کمک بنیاد مسکن  ...

نوسازی محلات هدف بازآفرینی با کمک بنیاد مسکن ...

نوسازی محلات هدف بازآفرینی با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احمد نوروزی در گفتگویی با بیان اینکه یکی از واقعیت های موجود در مشهد، بحث گسترش بدون برنامه شهر به سمت شرق، از جمله شهرک‌های شهید رجایی و باهنر است، اظهارکرد: برهمین اساس، ایده کلی و برنامه‌ای برای توسعه محدوده شرق مشهد شکل گرفت؛ درحالیکه همیشه ما پشت سر مردم حرکت کرده‌ایم ولی حال می‌خواهیم جلوتر از مردم گام برداریم.

نوروزی افزود: با توجه به مطالعات صورت گرفته و استفاده از طرح‌های بالادستی مثل طرح جامع و تفصیلی، توافقی با آستان قدس رضوی انجام شد که خروجی آن، تهیه و پیش بینی برنامه توسعه برای محدوده شرق مشهد شده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای ارتقاء محدوده شهرک‌‎های شهیدان رجایی و باهنر، شیرین، شهید بهشتی و پانیذ انجام و وارد فاز اجرایی شده است، گفت: این اقدامات بدون شک موجب بهبود شرایط زندگی ساکنان شهرک‌های یاد شده و شهرک‌های اقماری محدوده خواهد شد.

نوروزی تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ریزی‌ها که وارد فاز اجرایی شده میتوان به اجرای پل مصلی اشاره داشت؛ امتیازات این پل فقط برای محدوده کوچکی از شهر نبوده بلکه از انتهای مصلی به شهرک‌های شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهرک‌های محدوده دسترسی مناسب ایجاد می‌کند و از حالت تک‌مسیری خارج می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این پروژه، چندین پارک محله و یک بوستان 75 هکتاری هم در دستورکار قرار دارد؛ محدوده‌ای هم به احداث واحدهای مسکونی اختصاص پیدا کرده و علاوه بر این، کال انتهای شهرک شهید باهنر نیز بدنه‌سازی و در جوار آن یک راه دسترسی ایجاد می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه این اقدامات هزینه سنگینی برای مدیریت شهری داشته ولی تحول عظیمی را ایجاد می‌کند، گفت: توافق خوبی هم با آستان قدس رضوی صورت گرفته و براساس آن بخشی از اراضی متعلق به آستان قدس نیز به کاربری مسکونی اختصاص خواهد یافته است.

وی در ادامه اظهارکرد: همزمان با این اقدامات، چندین گروه تسهیلگری هم در نقاط مختلف مستقر شده تا مردم را بسیج کنند، در جهت توانمندسازی آنها گام بردارند و درصورت لزوم طرح‌ها را اصلاح نمایند؛ در کنار این اقدامات، شورای شهر نیز بخشودگی‌ها و تخفیفات گسترده‌ای در بحث عوارض و حقوق شهرداری مصوب کرده که پس از تجمیع و بازگشایی معابر قابل تحقق است.

نوروزی از انعقاد قرارداد دیگری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بازآفرینی محلات هدف بازآفرینی خبرداد و گفت: این مجموعه تجربه بسیار خوبی در ساخت و اجرای منازل مسکونی در مناطق زلزله‌زده و روستاها دارد؛ با اعتبارات و تسهیلات خوبی که در اختیار دارند، همچون 25 میلیون تومان کمک بلاعوض و 50 میلیون وام 4 درصد برای هر واحد مسکونی، قرار است بحث بازآفرینی به شکل مشارکتی با بنیاد مسکن برای مردم اتفاق بیفتد.

وی افزود: این قرارداد اتفاق مبارکی است که در پیوند با بخشودگی‌های گسترده شهرداری می‌تواند باعث تحول در محدوده مذکور شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات