در یکصد و چهل و هفتمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد: بهراد ذاکری: آتش نشانان همواره نجات جان فردی دیگر را، برحفظ جان خود مقدم می بینند و در این انتخاب و تصمیم سخت؛ همیشه رو سفید بوده اند، آتش نشانان جلوه های بی بدیل ایثارند./  فرهام زاهد: آتش نشانان غیور و پاکبانان بی ادعا، بی هیچ چشم داشتی به حقوق و دریافتی نقدی، صادقانه و خالصانه زحمت میکشند. فاطمه شیرزاد: آتش نشانان شهر رشت از آماده ترین و فعال ترین نیروهای شهرداری رشت و شهرداری های سطح استان و کشور هستند.

در یکصد و چهل و هفتمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد: بهراد ذاکری: آتش نشانان همواره نجات جان فردی دیگر را، برحفظ جان خود مقدم می بینند و در این انتخاب و تصمیم سخت؛ همیشه رو سفید بوده اند، آتش نشانان جلوه های بی بدیل ایثارند./ فرهام زاهد: آتش نشانان غیور و پاکبانان بی ادعا، بی هیچ چشم داشتی به حقوق و دریافتی نقدی، صادقانه و خالصانه زحمت میکشند. فاطمه شیرزاد: آتش نشانان شهر رشت از آماده ترین و فعال ترین نیروهای شهرداری رشت و شهرداری های سطح استان و کشور هستند.

در یکصد و چهل و هفتمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد: بهراد ذاکری: آتش نشانان همواره نجات جان فردی دیگر را، برحفظ جان خود مقدم می بینند و در این انتخاب و تصمیم سخت؛ همیشه رو سفید بوده اند، آتش نشانان جلوه های بی بدیل ایثارند./ فرهام زاهد: آتش نشانان غیور و پاکبانان بی ادعا، بی هیچ چشم داشتی به حقوق و دریافتی نقدی، صادقانه و خالصانه زحمت میکشند. فاطمه شیرزاد: آتش نشانان شهر رشت از آماده ترین و فعال ترین نیروهای شهرداری رشت و شهرداری های سطح استان و کشور هستند.
.
یکصد و چهل و هفتمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت با دستور بزرگداشت روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی؛ راس ساعت 12 ظهر در صحن شورای شهر رشت و با ریاست دکتر ذاکری رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت کار خود را آغاز کرد.
در آغاز جلسه و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله قرآن مجید، و پخش کلیپی از جانفشانیهای آتش نشان غیور؛ حاضرین در جلسه به احترام و پاسداشت مقام شامخ شهدای آتش نشان قیام کرده و سی ثانیه سکوت کردند، که این مهم معنویت خاصی را به فضای کمیسیون بخشید.
در آغاز جلسه سید علی میرشهیدی دبیر کمیسیون، ضمن عرض خیر مقدم به آتش نشانان حاضر و تبیین تاریخچه ای مختصر در خصوص دلایل نامگذاری روز ملی آتش نشانی این روز را به آتش نشانان کشور، استان گیلان و نیز آتش نشانان غیور شهر رشت تبریک گفت.
سپس در ادامه جلسه دکتر بهراد ذاکری رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا ضمن خیر مقدم و تبریک روز آتش نشان به جمع حاضر بیان داشت؛ پس از جنگ تحمیلی که در آن شهیدان والامقام برای صیانت از خاک کشور از جان پاک خود گذشتند، خطرناک ترین مقابله؛ رویایی پزشکان عزیز و کادر درمان با ویروس کرونا است.
وی در ادامه افزود؛ کادر درمان در مقابله با کرونا در واقع از جان خود گذشتند و عملکرد آتش نشانان نیز شبیه به حماسه کادر درمان در مقابله با ویروس کروناست، آتش نشانان با فداکاری و ایثار برای نجات جان مصدومان بر سر جان و حیات خود جهاد می کنند و هیچگاه در انجام رسالت انسانی و اخلاقی خود کم نگذاشته و گله و شکایتی نمی کنند‌.
ذاکری در پایان اظهار داشت: آتش نشانان همواره باید تصمیم بگیرند که بین نجات جان فردی دیگر و حفظ جان خود کدام را انتخاب کنند و در این بین همیشه نجات جان فرد دیگر را بر حفظ جان خود مقدم می بینند و در این انتخاب و تصمیم سخت آتش نشانان عزیز همیشه روسفید بوده اند. از این رو به رسم ادب و قدردانی دست این سربازان فداکار وطن را میبوسم و به وجود چنین قهرمانانی افتخار میکنم.
در ادامه فرهام زاهد دیگر عضو شورای شهر رشت بیان داشت؛ دو گروه در شهرداری رشت هستند که بی هیچ چشم داشتی به حقوق و دریافتی نقدی صادقانه و خالصانه زحمت میکشند، پاکبانان و آتش نشانان.
وی افزود؛ آتش سوزی و حادثه در پلاسکو این موضوع را به خوبی نمایان کرد و نشان داد که آتش نشانان با چه کار سخت و پر خطری روبرو هستند. حوادثی مانند کشتی سانچی و پلاسکو نشان داد که شغل شما دفاع مقدسی دیگر است.
در ادامه فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر رشت ضمن تبریک روز آتش نشان بیان داشت؛ آتش نشانان شهر رشت از آماده ترین و فعال ترین نیروهای شهرداری رشت و شهرداری های استان و کشور هستند که در مواقع بحران و حادثه به کمک و یاری همنوعان خود می شتابند.
در ادامه جلسه، شهرام‌ مومنی رییس سازمان آتش نشانی شهرداری رشت ضمن تبریک روز ملی آتش نشان بیان داشت:
دکتر ذاکری همیشه یار و یاور آتش نشانان بوده اند و هرگاه هر یک از آتش نشانان ما طی عملیاتها و ماموریتها دچار حادثه می شوند، ایشان با تماسهای مکرر و پی گیری مداوم هر کمکی که از دستشان بر بیاید برای آتش نشانان حادثه دیده انجام میدهند و در این خصوص از هیچ حمایتی دریغ نکرده اند.
وی در ادامه ضمن ارائه عملکرد شش ماهه سازمان آتش نشانی شهر رشت اظهار داشت؛ آتش نشانان ما بعد از پایان وقت اداری نیز بطور مرتب بیسیم هایشان آنکال و روشن است و اگر در آن ساعتها حادثه ای در شهر اتفاق بیفتد سریعا خود را به ایستگاه محل خدمتشان میرسانند و در محل حادثه حضور پیدا می کنند.
وی در ادامه مدت زمان استاندارد جهانی برای حضور آتش نشانان در محل حادثه را 3 الی 5 دقیقه عنوان کرد و افزود؛ با افتخار باید بگویم این زمان در آتش نشانی رشت 4 دقیقه و 18 ثانیه است و در این خصوص سازمان آتش نشانی رشت از استاندارد جهانی نیز جلوتر است.
شهرام مومنی در بخشی دیگر از صحبتهایش خاطرنشان ساخت؛ استاندارد زمانی حضور آتش نشانان باتوجه به ترافیک و عدم وجود استاندارد در سازه های شهری در نظر گرفته شده است، و همکاران ما با وجود ترافیک و شلوغی خیابانها در سطح شهر توانستند در این خصوص از استاندارهای جهانی هم جلوتر باشند.
مومنی در پایان اظهارتش از رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت خواست تا با توجه به تحریم ها و هزینه بالای تجهیزات آتش نشانی در راستای اخذ تدابیری جهت خرید تجهیزات جدید و به روز، از قبیل دستکش، چکمه های آتش نشانی، لباس مخصوص آتش نشانان و نوسازی و تجهیز ناوگان سازمان، نیروهای آتش نشان را مورد حمایت خود قرار دهند.
وی هزینه تجهیر امکانات هر یک از آتش نشان را برای حضور در حادثه صد میلیون تومان و عمر مفید خودروها را حداقل 5 تا 8 سال عنوان کرد و بیان داشت؛ عمر برخی از خودروهای آتش نشانی شهر رشت در حال حاضر 14 سال است.
در ادامه بابک رمضانی معاون خدمات شهری شهرداری رشت ضمن عرض تبریک روز آتش نشانی به تمامی آتش نشانان عنوان داشت؛ اینجاب در هر پست و سنگری که انجام وظیفه کنم همیشه خود را یک آتش نشان دانسته و خود را از همکاران خادم و بی ادعای آتش نشانم جدا نمیدانم .
رمضانی در بخش دیگری از صحبتهایش آتش نشانان را انسانهای فداکاری خواند و افزود؛ آتش نشانان فداکار به محض شنیدن آژیر بدون لحظه ای درنگ و با فراموش کردن همه دغدغه های شخصی و خانوادگی، و کمبودهای موجود در حقوق و دستمزد و ...، خالصانه و با روحیه ایثار؛ خود را به محل حادثه میرسانند و برای نجات جان فرد مصدوم از جان خود می گذرند،
وی افزود؛ آتش نشانان ما در سال 94 با کمترین امکانات اما به بهترین نحو ممکن وظیفه رسالت انسانی و حرفه ای خود را انجام میدادند در آن سال آتش نشانان از امکانات امروز بهره مند نبودند اما هرگز اعتراض و گلایه ای نکردند و خالصانه و با عشق به همشهریانشان خدمت کردند.
رمضانی در ادامه خطاب به اعضا شورای شهر بیان داشت؛ از اعضا محترم شورا تقاضا میکنم برای بودجه سال آینده برنامه ریزی مناسب برای آتش نشانان در نظر گرفته شود تا این عزیزان در اعتلای اهداف خود که همان خدمت رسانی به جامعه هدف یعنی نجات جان انسان های حادثه دیده است دچار بحران نشوند.
رمضانی در پایان اظهاراتش؛ خواستار برگشت بیست درصد حق بحران که از حقوق دریافتی آتش نشانان حذف شده است گردید و بیان داشت؛ این بیست درصد حق بحران در شهرداری های همه شهرهای کشور به آتش نشانان پرداخت می گردد اما متاسفانه از سال گذشته در شهرداری رشت این حق از حقوق و دستمزد آتش نشانان رشت حذف شده است.
رمضانی در بخش دیگری از اظهارات پایانی پایان داشت؛ با احتساب سختی کار، بین سال 1401 تا 1404 حدود صد نفر از همکارانمان در آتش نشانی بازنشسته خواهند شد، از همین رو می باید جذب نیرو در قالب هر دوره 30 نفر و 40 نفر را آغاز کنیم.
وی در خاتمه خواستار تبدیل وضعیت نیروهای کارگر شاغل در آتش نشانی، پرداخت بیمه معوقه نیروها، توسط شهرداری رشت و انجام بیمه ی مکمل آنها شد.
شایان ذکر است که عشقی، مدیریت محترم و شورای دانش آموزی دبیرستان غیر دولتی پرفسور سمیعی به نمایندگی از سایر پرسنل و دانش آموزان این دبیرستان؛ از دیگر میهمانان حاضر در کمیسیون بهداشت بودند.
که هریک جداگانه با تشکر و قدردانی از زحمات آتش نشانان این روز بزرگ را به آتش نشانان حاضر در جلشه تبریک گفتند.
در پایان مراسم نیز با قرائت لوح تقدیر توسط یکی از دانش آموزان دبیرستان پروفسور سمیعی و اهدای لوح تقدیر و شاخه گل از آتش نشانان حاضر در جلسه قدردانی به عمل آمد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات