استفاده از ظرفیت های جوامع محلی برای حفاظت از میانکاله/ رویکرد حفاظت مشارکتی در اولویت این منطقه قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ، نشست بررسی مشکلات ذخیره گاه زیستکره و پناهگاه حیات وحش میانکاله با حضور مدیران ملی و استانی در معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست  برگزار شد.

در این جلسه کیومرث کلانتری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر حفاظت از زیستگاه به صورت یکپارچه، تصریح کرد: حفاظت باید به گونه ای عمل کرد که معیشت جوامع محلی و سایر ذینفعان در مناطق حفظ شود.

وی تاکید کرد: از تمامی ظرفیت های جوامع محلی برای حفاظت از این منطقه با رویکرد حفاظت مشارکتی استفاده شود. همچنین با توجه به موفقیت در مدیریت مشارکتی و هیات امنایی در زیستگاه دیگر کشور استفاده از این مدل در حفاظت از این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: تشکل‌های زیست محیطی ، ظرفیت فوق العاده برای حفظ و حراست از پناهگاه حیات وحش میانکاله هستند.


گفتنی است، شبه جزیره‌ میانکاله در منتهی‌الیهِ جنوبِ شرقیِ دریای خزر، در ۱۲ کیلومتریِ شمالِ شهرِ بهشهر واقع است. مساحت آن بیش از ۶۰۸ هزار هکتار و ارتفاعِ آن بینِ ۱۵ تا ۲۸متر کمتر از سطحِ دریای آزاد است.

میانکاله از سال ۱۳۴۸ یعنی هشت سال پس از تاریخی که وقف بخشی از عرصه های آن هم اکنون مورد ادعا قرار گرفته، به عنوان منطقه حفاظت‌شده تعیین شد و هم‌اکنون با عناوین پناهگاه حیات وحش، تالاب بین‌المللی و ذخیره‌گاه طبیعی زیست‌کره تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات