اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان به حوزه آتش‌نشانی، نشان  ...

اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان به حوزه آتش‌نشانی، نشان ...

اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان به حوزه آتش‌نشانی، نشان از اهتمام شورا به ایمنی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، بتول گندمی در آیین افتتاح پنجاه ودومین ایستگاه‌ آتش نشانی مشهد و رونمایی از دستاوردهای آموزشی و فنی مهندسی سازمان با قدردانی از زحمات و خدوات نیروهای فداکار آتش نشان اظهارکرد: ایمنی شهر مشهد با دارا بودن 3 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت و پذیرایی از میلیون زائر و مسافر، از جمله مهم ترین دغدغه‌ها و برنامه‌های شورای پنجم از روز اول کار تاکنون بوده و همچنان این رویه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی 97-1400 و تلاش سازمان آتش نشانی مشهد برای عمل کردن به این برنامه عنوان کرد: در کارگروه بحران هم به این موضوع مهم مطرح بود که قبل و بعد از یک حادثه باید به چه مقولاتی پرداخته شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و نیروی انسانی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که بسیاری از موضوعات به ویژه در حوزه پیشگیری با همراهی با دستگاه قضایی حل خواهد شد، اضافه کرد: در زمان آغاز به کار شورای پنجم تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی مشهد 49 ایستگاه بود و در حال حاضر از 8 ایستگاهی که باید در برنامه عملیاتی ساخته شود، 3 ایستگاه به بهره برداری رسیده، 3 ایستگاه تا اسفند به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بین اینکه کلنگ 2 ایستگاه نیز در بهمن ماه امسال به زمین خواهد خورد، افزود: امیدواریم این دو ایستگاه در نیمه اول سال 1400 به بهره برداری برسد.

گندمی موضوع دوم را بحث تجهیزات آتش نشانی دانست و تاکید کرد: نمی توان شاهد شهری با ساختمان های بلند مرتبه بود اما نیاز آن به تجهیزات اطفای حریق را مورد توجه قرار نداد. در همین زمینه در آلبوم سال 97 این سازمان را ملزم کردیم که گام‌های لازم را برای دریافت تسهیلات بانک‌ها برای این کار بردارد.
وی با اشاره به خرید و رونمایی از 2 پلتفرم 72 متری و خریداری 61 دستگاه خودرو آتش نشانی سنگین و نیمه‌سنگین برای شهر عنوان کرد: 50 میلیارد تومان نیز برای تهیه 5 هزار قلم وسیله شخصی آتش نشانی اختصاص داده شده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و نیروی انسانی شورای اسلامی شهر مشهد از اختصاص 8 میلیارد تومات برای کمبودهای مربوط به حوزه آبگرفتگی‌ها و سیلاب‌های این مجموعه خبر داد و گفت: متاسفانه از بیش از 760 هزار تماس تلفنی که به آتش نشانی می شود بیش از 52 درصد آن همچنان ایجاد مزاحمت است. آتش نشانی در سال ۹۸، 25 هزار عملیات داشته که یک سوم آن مربوط به آتش سوزی بوده و سازمان آتش‌نشانی باید برای کاهش حوادث و همراهی مردم در بحث افزایش مشارکت‌ها تلاش کند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات