شهردار یزد: شهرداری آماده...

شهردار شهر میراث جهانی یزد با اشاره به ضرورت رونق صنعت گردشگری، اظهار داشت: شهرداری آماده هر نوع کمک و همکاری برای رونق صنعت گردشگری به خصوص فرهنگ‌سازی «گردشگری و سفر مسئولانه» است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – جمال ‌الدین عزیزی در نشست آغاز به کار پرواز کرج به یزد با حضور عباس محمدی مدیر کل فرودگاه های استان در فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد، با اشاره به ضرورت رونق گردشگری و انجام اقداماتی برای نجات این صنعت از رکود فعلی، اظهار داشت: متاسفانه گردشگری همچنان دچار بحرانی جدی است و معتقدم که باید برای آنچه امروز با عنوان «سفر مسئولانه» مطرح می شود، برنامه‌ریزی کنیم.

شهردار یزد با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و تدوین دستورالعمل و پروتکل‌های سفر مسئولانه در یزد با در نظر گرفتن مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا، تصریح کرد: باید با تدوین چنین دستور العملی برای تبلیغات، کنترل مسافران و سایر موارد مربوطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مشروط به مصوبات ستاد کرونا اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید با تعلل در این رابطه رکود صنعت گردشگری را تداوم بخشید، گفت: آب جاری هم در صورت ماندگار شدن بیش از حد، دچار گندیدگی می شود و خاصیت خود را از دست می‌دهد لذا گردشگری هم اگر بیش از حد در شرایط رکود بماند، از دست می‌رود.

عزیزی با اشاره به رکود صنعت گردشگری خارجی، تصریح کرد: در این صورت باید اقتصاد گردشگری بر پایه رونق گردشگری داخلی نجات پیدا کند لذا زمان آن رسیده تا با اقدامی مؤثر تحرکی به حوزه گردشگری ببخشیم.

شهردار شهر جهانی یزد با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری صرفاً هتلداری و مشاغل مربوط به گردشگری نیست، افزود: گردشگری بسیار فراتر از این صنعت است و مشاغل و صنوف بسیاری را به خود درگیر کرده است لذا با رونق این صنعت، اقتصاد کشور پویاتر می شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای رونق صنعت گردشگری باید از سوی متولیان این صنعت انجام شود، خاطر نشان ساخت: شهرداری آماده هر نوع کمک و همکاری در زمینه تبلیغات و اقدام برای رونق این صنعت به خصوص فرهنگسازی «گردشگری و سفر مسئولانه» است.

عزیزی شهرداری را عامل ریل‌گذاری و مهیا کردن بسترهای شهر دانست و افزود: تفاهم‌نامه‌ مثلث طلایی، خواهرخواندگی‌ها و سایر اقدامات شهرداری صرفاً ایجاد بستری برای بهره‌وری صنعت گردشگری، حوزه اقتصادی و آموزشی است.

شهردار یزد در رابطه با اقدام برای توسعه روابط شهری همانند تفاهم‌نامه مثلث طلایی به خصوص با مقاصد گردشگری یزد، خاطرنشان کرد: آماده ایجاد هر نوع ظرفیت مثبت و زیرساخت شهری مورد نیاز جامعه گردشگری هستیم اما باید این نیاز و مطالبه از سوی جامعه گردشگری و فعالان این صنعت اتفاق بیفتد.

وی در پایان از روند کار، پیشرفت ها، مشکلات و ماشین آلات و تجهیزات اداره آتش نشاني و هدايت زميني هواپيما فرودگاه بين المللي شهيد آيت الله صدوقي يزد بازدید کرد و با اهداء شاخه گل از رئیس و پرسنل این اداره تقدیر نمود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات