نجات آب، در گرو آگاهی نسل آینده است

نجات آب، در گرو آگاهی نسل آینده است

مدیر روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر به تشریح برنامه های طرح گسترش سواد آبی در سال تحصیلی 1400-1399 پرداخت.

مهندس محمدرضا جهانشاهی گفت: طرح گسترش سواد آبی، با ایجاد بستری مناسب جهت مشارکت فعال معلمان و دانش آموزان، یکی از اقدامات درخشان در حوزه مدیریت منابع آب کشور است.

وی افزود: نتایج پژوهش ها و افکارسنجی های انجام شده توسط این شرکت نشان می دهد در استان بوشهر، آگاهی نسبت به بحران آب زیاد است، اما حساسیت نسبت به این بحران در سطح پایینی قرار دارد.

مدیر روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر اظهار کرد: اجرای طرح های فرهنگی – آموزشی مثل طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) می تواند حساسیت را نسبت به مدیریت مصرف بهینه آب افزایش دهد.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: شرایط کنونی حاکم بر منابع آب کشور، حاصل عملکرد با رویکرد سازه ای مطلق در دهه های گذشته است و توجه ویژه وزارت نیرو به امور اجتماعی از جمله ایجاد مرکز امور اجتماعی در این وزارتخانه، می تواند به عنوان مدیریت غیر سازه ای طرح ها، مکمل مهندسی سازه ای باشد که برآیند این دو مولفه استقرار مهندسی فرهنگی، تغییر نگرش جامعه و بالطبع ارتقاء بهره وری مصرف در بخش آب و انرژی است.

مدیر روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر بیان کرد: یکی از مهم ترین برنامه های حوزه اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی، طرح گسترش سواد آبی است که در قالب دو پروژه طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) و آموزش کتاب انسان و محیط زیست انجام می گردد.

وی با اشاره به مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم به عنوان مخاطبین  این طرح گفت: آموزش پذیری بالای دانش آموزان نوجوان و همچنین اثرگذاری آن ها بر اعضای خانواده از مهم ترین عوامل موفقیت این طرح می باشند.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات ساختاری در مبحث آموزش به دلیل شیوع ویروس کرونا، طرح گسترش سواد آبی نیز در قالب های خلاقانه و نوین از جمله نرم افزار شاد، شبکه های مجازی، نشست های مجازی از طریق وبینار و همچنین نرم افزار و وب سایت ویژه این طرح اجرایی خواهد شد.

جهانشاهی افزود: استان بوشهر در سال تحصیلی گذشته موفق به کسب رتبه برتر کشوری "الف" در برگزاری طرح گسترش سواد آبی گردید.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در 7 رشته مختلف یکی از طرح های فوق برنامه گسترش سواد آبی در استان بوشهر بوده که با استقبال خوب دانش آموزان مواجه شده و آثار ارزنده ای در قالب شعر، دکلمه، نقاشی، نمایش و ... به دبیرخانه این طرح رسیده است.

جهانشاهی با اشاره به افزایش مدارس و دانش آموزان تحت پوشش این طرح افزود: پوشش بیش از 60هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول و دوم در قالب بیش از 470 مدرسه، گستره ی این طرح را به دورترین نقاط استان رسانده است و این طرح در سال جاری با رویکرد آموزش آنلاین، همه دانش آموزان استان را در مقاطع تحصیلی مذکور پوشش خواهد داد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات