پیش بینی محدوده وسیعی از منطقه ۸ برای اجرای گذرهای پیاده‌محور

پیش بینی محدوده وسیعی از منطقه ۸ برای اجرای گذرهای پیاده‌محور

به گزارش شهریار به نقل از ایمنا، محمدباقر بهشتی با بیان اینکه سال‌های گذشته در دو محدوده تبریز تبدیل خیابان به پیاده‌راه انجام شده، اظهار کرد: در مرکز شهر خیابان تربیت که یکی از خیابان‌های قدیمی تبریز محسوب می‌شود از چند سال و محدوده‌ای از کوی ولی‌عصر در شورای چهارم به پیاده‌راه تبدیل شده‌اند.

وی افزود: تاکنون این دو خیابان در تبریز به پیاده‌راه تبدیل شده اما بدیهی است که این اندازه برای ارتقای فضای پیاده‌محور شهر کافی نبوده و وسعت بخشیدن به آن باید در اولویت مدیریت شهری باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: محدوده بزرگی در شهرداری منطقه هشت برای اجرای گذرهای پیاده‌محور پیش‌بینی و کارهای مطالعاتی در این زمینه دنبال شده تا بافت تاریخی پیرامون بازار تبریز تبدیل به پیاده راه شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ابعاد اقتصادی پیاده‌راه‌ها، ادامه داد: تنها نباید به سنگ‌فرش شدن یک محدوده با عنوان اجرای پیاده‌راه توجه شود بلکه سهولت دسترسی به مراکز خرید نیز دارای اهمیت است تا فعالیت‌های اقتصادی در بستر این پروژه‌ها ادامه داشته باشد.

بهشتی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر لازم است مردم اگر خریدی به‌ویژه از بازار بزرگ تبریز کردند، برای سوار شدن به وسیله شخصی خود دچار سختی نشوند یا حتی نیاز نباشد از خودروی شخصی خود استفاده کنند.

وی افزود: در مطالعات مربوط به پیاده‌راه‌سازی تاکید شده که دسترسی اطراف پیاده‌راه‌ها به حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس و مترو پیش‌بینی شده و نیاز است در محدوده پیاده‌راه‌ها نیز تریل‌های برقی وجود داشته باشند تا شهروندان به سهولت از فضای پیاده شهری استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: این موارد در اجرای پیاده‌راه‌ها در نظر گرفته می‌شود اما هنوز به‌طور کلی آن به مرحله اجرا نرسیده و باید این امر تسریع شود.

وی خاطرنشان کرد: حفظ بافت قدیمی شهر نیز در این خصوص دارای اهمیت است که به نظرم شهرهایی مانند یزد در اجرای پروژه‌های پیاده‌محور در بافت تاریخی موفق عمل کرده‌اند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات