شهرداری به کمیسیون ماده ۱۰۰ نگاه درآمدزایی ندارد

شهرداری به کمیسیون ماده ۱۰۰ نگاه درآمدزایی ندارد


▫️این کمیسیون می‌­تواند بالاترین مرجع تصمیم‌­گیری تخلفات ساختمانی در شهر باشد. طبق قانون ماده ۱۰۰ شهرداری­‌ها، مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ کنند.

▫️با گزارش تخلف ساختمانی از سوی شهرداری، پرونده­ تشکیل شده و چون حضور افراد مختلف در کمیسیون جایگاه قانونی ندارد، مهلتی ۱۰ روزه به مالک داده می­‌شود تا به صورت کتبی دلایل خود را مبنی بر این­که چرا بدون مجوز یا برخلاف مفاد مندرج در مجوز احداث بنا کرده است به کمیسیون ارائه کند.

▫️در محور امیرکبیر بیشتر پلاک­‌هایی که عقب­‌نشینی داشتند و همکاری نمی­‌کردند تخریب شده‌اند. بناهایی را هم در حریم تپه‌­های سیلک داشته‌ایم که برای تخریب پیگیری شده است.

▫️در بحث پیشگیری مسائل متعددی وجود دارد که بحث نیروی انسانی یکی از آنهاست. شهرداری نمی­‌تواند به طور شبانه‌روزی، نیرویی در ساختمان درحال ساخت بگذارد تا خطایی صورت نگیرد.

▫️نرخ جریمه طبق تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ بر اساس آیین‌نامه ارزش معاملات ساختمان محاسبه می‌شود. ارزش معاملات ساختمانی پس از تهیه توسط شهرداری و تصویب شورای شهر درمورد اخذ جرایم قابل اجراست که هر سال تجدید نظر می‌شود.

▫️میزان جرایم سال گذشته حدود پنج صدم درصد از بودجه شهرداری در سال ۹۸ را شامل می‌شود، به همین خاطر اصلاً رقمی نیست که نگاه درآمدی به آن بشود.

▫️طبق قانون فقط شهرداری است که در مقام متولی شهر می‌تواند شاکی باشد. افراد و اداره‌ها می‌توانند گزارش تخلف را به شهرداری بدهند و اگر پس از بررسی، تخلف برای شهرداری محرز باشد، پرونده را به کمیسیون ارجاع می دهد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات