رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آذربایجان شرقی ۱۵ درصد کاهش یافت

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آذربایجان شرقی ۱۵ درصد کاهش یافت

به گزارش شهریار به نقل از خبرگزاری مهر،  علیار راستگو  در یک گفت‌وگوی خبری در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: در جلسه اخیر ستاد استانی کرونا، محدودیت‌های جدیدی تصویب شد که امیدواریم با همراهی و مشارکت مردم و نظارت دقیق بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شاهد تثبیت و کاهش آمار این بیماری در استان باشیم.

وی آمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان از ابتدای شیوع این بیماری را ۳۴ هزار و ۶۸۱ نفر اعلام کرد و گفت: تا به امروز متأسفانه یک هزار و ۵۸۴ نفر از این بیماران جان خود را از دست داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان نسبت به هفته‌های اخیر افزایش یافته و به ۹۸۴ نفر رسیده است، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان و به صورت متوسط، روزانه ۱۵۹ نفر به این بیماری، مبتلا و هفت نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، نسبت فوتی‌ها به کل مبتلایان کرونا در استان را ۴.۶ درصد اعلام کرد و ادامه داد: تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان آذربایجان شرقی، پایین‌تر از میانگین کشوری است.

راستگو افزود: بر اساس آخرین آمار، ۹۰ درصد مبتلایان به بیماری کرونا در استان، بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

وی، شکل‌گیری تجمعات را عامل اصلی اوج‌گیری آمار مبتلایان به کرونا دانست و افزود: بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عادی انگاری شرایط، روند ابتلاء به بیماری کرونا در استان را افزایش داده است و انتظار داریم فعالیت‌های آگاه‌بخشی مؤثر توسط رسانه‌ها و بخصوص رسانه ملی نسبت به خطرات ناشی از بیماری افزایش یابد.

راستگو همچنین با اشاره به اجرای دقیق سیاست‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در استان، گفت: آذربایجان شرقی در زمینه غربالگری بیماران، رتبه چهارم، در زمینه معاینه و مداوای سرپایی بیماران در مراکز منتخب، رتبه نخست و در زمینه نمونه برداری از افراد مشکوک به کرونا، رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

وی با اشاره به ممنوعیت هرگونه تجمع در استان و برگزاری همایش‌ها، سمینارها و سایر مراسم‌های بخش دولتی و خصوصی در استان، بر توجه جدی مردم استان به شیوه‌نامه‌های اعلامی وزارت بهداشت بخصوص استفاده از ماسک تاکید کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات