بازگشت فلامینگوی مهاجر به طبیعت /شهروندان پرندگان وحشی را به محیط زیست قم تحویل دهند

بازگشت فلامینگوی مهاجر به طبیعت /شهروندان پرندگان وحشی را به محیط زیست قم تحویل دهند

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، محمدرضا عابدی مقدم در سخنانی اظهار داشت: با شروع فصل مهاجرت پرندگان، گشت ویژه یگان حفاظت در زیستگاهها و تالاب های استان برقرار شده و تحویل پرندگان زخمی و آسیب دیده از سوی شهروندان به این اداره کل افزایش یافته است.

وی با اشاره به بیماری های مشترک انسان و پرندگان، بر ضرورت لمس نکردن پرندگان وحشی بدون ماسک و دستکش تاکید کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده پرندگان به ظاهر بیمار و آسیب دیده، پرنده را به وسیله دستکش مهار کرده و با شماره تلفن های ۳۲۶۰۲۹۸۱ و ۳۶۲۰۷۲۹۹ تماس بگیرند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از رهاسازی یک بال فلامینگوی نابالغ در تالاب مره پس از تیمار و نگهداری اولیه خبر داد و گفت: این پرنده مهاجر که به دلیل خستگی و ناتوانی در ادامه مسیر در یکی از مناطق شهری قم سقوط کرده بود، توسط یکی از شهروندان دوستدار طبیعت به این اداره کل تحویل داده شده بود.

وی همچنین از تحویل و کشف ۵ بال لیل، یک بال عقاب صحرایی، یک بال سارگپه پابلند و یک بال شبگرد معمولی خبر داد و گفت: این پرندگان ارزشمند در حال حاضر در مرحله تیمار بوده و بلافاصله پس از اطمینان از سلامت آنها و آمادگی برای رهاسازی، به طبیعت بازمی گردند. <....>

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات