موذن: رعایت مقررات ملی ساختمان صیانت از سرمایه‌های ملی است

موذن: رعایت مقررات ملی ساختمان صیانت از سرمایه‌های ملی است

http://www.bananews.ir/دبیر همایش معماران تجربی و رییس کانون کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران در دومین همایش معماران تجربی که امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: برای ساخت ساختمانهایی مقاوم با عمر طولانی باید در کنار توجه به نقشه‌ها و برنامه‌های اجرایی استفاده صحیح از مصالح استاندارد را نیز مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش بنانیوز (Bananews.ir) مهدی موذن در دومین همایش معماران تجربی گفت: اگر می‌خواهیم ساختمان خوبی بسازیم باید به موارد بسیاری توجه کنیم. در ابتدا وجود نقشه‌ها و برنامه‌های اجرایی و محاسبات مربوطه جایگاه خاص خود را دارد.همچنین باید به استفاده از مصالح استاندارد توجه شود.

وی افزود: موضوع مهم دیگر استفاده از نیروی کارآمد و مجربی است که بتوانند به نقشه‌ها و محاسبات عینیت بخشند. چنانکه در قانون نظام مهندسی در ماده چهار پیش‌بینی نیروی دست‌اندرکار ساختمان که توسط وزارت راه و شهرسازی ساماندهی شده، مورد تاکید قرار گرفته است.

موذن ادامه داد: در شرایط فعلی نیازمند تولید انبوه مسکن هستیم و در سال به حداقل یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم.

رییس سازمان کاردان‌های ساختمان استان تهران ادامه داد: برای تولید حداقل یک میلیون واحد مسکن در سال لازم است به صنعتی‌سازی روی بیاوریم که خوشبختانه رشد قابل توجهی در امر صنعتی‌سازی ساختمان اتفاق افتاده است.

وی در ادامه با اشاره به زلزله‌ها و بلایای طبیعی که عواقب غیرقابل جبرانی دارد، خاطرنشان کرد: نقشه‌ی راهی برای ما ایجاد شده تا ساختمان‌ها را مقاوم و با عمر طولانی بسازیم بنابراین ضروری است مقررات ملی ساختمان را محترم شمرده و اجرا کنیم.

موذن همچنین تصریح کرد: استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب بخشی از نقشه راه است که بدون آن نمی‌توانیم به اهدافمان در این مسیر دست یابیم.

وی با تاکید بر این‌که صنعت امروز ساختمان باید منطبق بر استانداردهای روز پیش برود، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم از سرمایه‌های ملی صیانت کنیم و جان و مال هموطنانمان حفظ شود باید ساختمان را براساس استانداردهای روز و مصالح مرغوب بسازیم.

 

 

    نظرات