مهمترین فعالیت های شش ماهه اول سالجاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان

مهمترین فعالیت های شش ماهه اول سالجاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان


مهمترین فعالیت های شش ماهه اول سال 99 اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان اعلام شد.

به گزارش«پارما» از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان، براساس جمع بندی عملکرد این اداره در شش ماهه اول سال 99 تعداد 1695 نامه اداری تبادل شد.

همچنین تعداد 298 پروانه احداث - پروانه بهره برداری- پروانه طرح توسعه برای واحد های صنعتی و خدماتی صادر گردید و تعداد 366 واحد صنعتی مورد پایش زیست محیطی قرار گرفتند که 12 مورد منجر به نمونه برداری و آنالیز در آزمایشگاه اداره شد.

تعداد 94 واحد اخطاریه در مسائل مختلف زیست محیطی صادر و همچنین 42 مورد ماموریت پایش شبانه در طی این مدت انجام گرفت که براساس اطلاعات جمع آوری شده لیست صنایع آلاینده نیز مورد بازنگری قرار گرفت .

براساس این گزارش 7000 نفر ساعت گشت و کنترل مناطق آزاد و حفاظت شده قمصر و برزک توسط یگان حفاظت محیط زیست انجام گرفته که منجر به17 مورد دستگیری متخلفان شکار و صید و کشف و ضبط 3 قبضه اسلحه مجاز و 3 اسلحه غیر مجاز به همراه تعداد ادوات شکار و صید از آنها شده است و تعداد 23 پرونده پیگیری قضایی گردید و تعداد 29 رای صادر گردیده است.

در راستای آموزش، ترویج و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در سطح جامعه، موسسات آموزشی و دستگاه های مرتبط فعالیت ها و اقدام های مختلفی فراخور مناسبتهای زیست محیطی در روز طبیعت -هفته زمین پاک - هفته محیط زیست مراسم فرهنگی آموزشی از طریق وبینار و شرکت در برنامه های اموزشی کانونهای تابستانه و حضور دانش آموزان در منطقه حفاظت شده و برنامه های متنوع دیگر با توجه به شرایط کرونا با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی توسط واحد روابط عمومی و آموزش مرتبط با اهداف سازمانی انجام گرفت.

همچنین ادامه اجرای طرح محیط یار که با حضور 22 هزار دانش آموز در 160 مدرسه و طرح محیط بان نیز با حضور 1550 دانش آموز در 25 مدرسه در سالهای اخیر انجام شد.

با توجه به شرایط بوجود امده ویروس کرونا اکثر آموزشها و اطلاع رسانی های آموزشی جهت فرهنگ سازی در فضای مجازی از طریق فضای مجازی صورت گرفت.

شهرستان کاشان دارای حدود 1200 واحد صنعتی خدماتی و 80 معدن فعال و همچنین 241 مرغداری می باشد.در این شهرستان منطقه حفاظت شده قمصر و برزک به وسعت 60 هزار هکتار تحت مدیریت سازمان قرار دارد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات