نوسازی بافت های فرسوده یک مسئله اجتماعی است

نوسازی بافت های فرسوده یک مسئله اجتماعی است

به گزارش روابط عمومی منطقه یک شهرداری قزوین؛ بهنام زاده افزود: هم اندیشی محلات، ایجاد نظرسنجی در محلات، انجام کارهای مطالعاتی معطوف به محلات و .... از جمله مباحث مهمی ذکر کرد که در سطح محلات در حال پیگیری و انجام است و یادآور شد: خروجی مثبت اقدامات صورت گرفته در این زمینه در محلات بسیار زیاد است اما همچنان با انتظارات ما فاصله دارد و ضروری است اهتمام بیشتری در این خصوص صورت گیرد .

وی خاطرنشان کرد: نوسازی بافت های فرسوده بیش از اینکه معطوف به اقدامات شهرسازی و معماری باشد، یک مسئله اجتماعی است و منطقه یک شهرداری قزوین آمادگی لازم  برای پرداختن به موضوعات نوسازی با رویکرد اجتماعی  را دارد.

بهنام زاده  تصریح کرد: شناسایی مشکلات اجتماعی موجود در محلات و رفع آنها مقدمه توفیق در جلب مشارکت شهروندان است.

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین ناهنجاری های اجتماعی در بافت های فرسوده را بسیار خطرناک دانست و گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا سطح آسیب ها و مخاطرات ناشی از معضلات اجتماعی را در بافت های فرسوده کاهش دهیم.

بهنام زاده با تأکید بر ضرورت توسعه اجتماعی، فرهنگ سازی، آموزش های شهروندی، توانمند سازی، کارآفرینی و ... نقش مدیریت شهری را در ارتقاء مشارکت مردم در نوسازی بافت های فرسوده بسیار حائز اهمیت ذکر کرد.

این مقام مسئول  تصریح کرد: بسترسازی اجتماعی در نوسازی بافت های فرسوده امری است که همواره مورد حمایت مدیریت شهری در مدیریت جهادی قرار گرفته و امید است که با همکاری همه نهادها و سازمانها گام مهمی در تحقق این امر برداریم.

بهنام زاده در پایان گفت :یکی از عوامل مهم در احیاءهویت محله ای را ،اهالی آن محله دانست و اظهار کرد: اهالی محله می بایست نسبت به هویت، تاریخچه و سابقه محله خود مطلع باشند، از این رو اطلاع رسانی، آموزش، تبلیغات، هویت سازی و ...  درهر محل بسیار ضروری و پر اهمیت است.

پایان پیام/

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات