احمدی: هیچ‌یک از اعضای شورا درباره عزل و نصب‌ها صحبتی با بنده نکرده‌اند/ مهدوی: نباید بین شورا و شهرداری با وجود تمام تفاوت‌ها فاصله وجود داشته باشد

احمدی: هیچ‌یک از اعضای شورا درباره عزل و نصب‌ها صحبتی با بنده نکرده‌اند/ مهدوی: نباید بین شورا و شهرداری با وجود تمام تفاوت‌ها فاصله وجود داشته باشد

احمدی: هیچ‌یک از اعضای شورا درباره عزل و نصب‌ها صحبتی با بنده نکرده‌اند/ مهدوی: نباید بین شورا و شهرداری با وجود تمام تفاوت‌ها فاصله وجود داشته باشد
.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و شصت و ششمین جلسه علنی شورا سید محمد احمدی و سید عیسی مهدوی دو کاندیدای تصدی بر شهرداری رشت به ارائه برنامه‌های خود پرداختند.
در این جلسه سید محمد احمدی کاندیدای تصدی بر شهرداری رشت با اشاره به اینکه برنامه‌های اجرایی در دو افق 1400 و 1404 ارائه می‌شود، گفت: اگر یک برنامه آرمانی ارائه دهیم قطعاً در این مدت کوتاه عملیاتی نخواهد بود. حمل‌ونقل، معماری، خدمات شهری، منابع انسانی، بحران و ایمنی از جمله حوزه‌هایی است که برای آن برنامه‌های کوتاه‌مدت داریم.
وی با اشاره به اولویت‌های کوتاه‌مدت خود افزود: با اعضای فعلی شورا در مسؤولیت‌های مختلف فعالیت داشتم و تفاهم‌نامه‌های ارزشمندی طی این مدت از عمر شورا منعقدشده است. احمدی با تأکید بر اینکه پیاده‌سازی و راه‌اندازی سامانه مدیریت کنترل پروژه‌ها و قراردادها در شهرداری رشت یکی از برنامه‌های مغفول مانده است تصریح کرد: ساماندهی گوهررود و زرجوب، زیرگذر شهدای ذهاب و غیره ازجمله پروژه‌هایی است که بسیار حائز اهمیت و اولویت‌های کوتاه‌مدت است.
احمدی با اشاره به بازگشایی بلوار هشت دی، افزود: یادمان شهدای گمنام واقع در بوستان ملت، آرامگاه دکتر ابراهیم حشمت، آرام‌سازی مسیر چله‌خانه، احداث پارک‌های موضوعی، بازگشایی خیابان اقتصاد، بازسازی ساختمان تاریخی شهرداری رشت معروف به ساختمان ساعت، بازسازی عمارت کلاه فرهنگی از جمله پروژه‌های عمرانی موردتوجه است.
وی با اشاره به اینکه اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره در جهت رفع ترافیک شهری دارای اهمیت فراوان است، اذعان داشت: اجرای پروژه‌های عمرانی-سرمایه‌گذاری همانند پروژه جی5 و همچنین استفاده از فضای تالاب عینک برای توسعه گردشگری از جمله برنامه‌های یک‌ساله است.
احمدی با بیان اینکه سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت می‌بایست بیشتر از زمان فعلی فعالیت داشته باشد، اظهار داشت: جذب و مشارکت سرمایه‌گذار موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.
کاندیدای تصدی بر شهرداری رشت با اشاره به اینکه پیگیری اجرای قطار شهری جزئی از برنامه‌های بنده برای حضور در شهرداری رشت است، گفت: پیگیری اختصاص اعتبار به‌منظور احداث زباله‌سوز، طرح تحول نظام مالی از جمله برنامه‌های بنده می‌باشد.
وی با بیان اینکه مباحث مربوط به شهرداری رشت باید شفاف باشد، تأکید کرد: معتقدم به ممیزی املاک نیز باید توجه شود.
احمدی با تأکید بر اینکه اگر شهردار شوم نیروهای رسمی و قراردادی هم‌زمان حقوق می‌گیرند، این‌یکی از دغدغه‌های جدی کارکنان شهرداری رشت است، خاطرنشان کرد: اصلاح و منطقی کردن عوارض درآمدی سال 1400 و شناسایی املاک بزرگ‌مقیاس و مشارکت با بخش خصوصی از برنامه‌های حوزه مالی و اقتصادی من است.
وی با اشاره به اینکه از صورت‌جلسه‌ای که در صورت استیضاح حاج محمدی از وی به‌عنوان شهردار منتخب نام برده شده بود بی‌خبر است، گفت: آقای علوی یکی از اعضای شورا به من پیشنهاد ورود به این عرصه را داد و اعلام می‌کنم دِینی به کسی ندارم.
کاندیدای تصدی بر شهرداری رشت در پاسخ به سؤال یکی از اعضای شورا در خصوص انتشار مطالبی در فضای مجازی، گفت: اگر اسنادی از تخلفات و فساد بنده وجود دارد قطعاً دستگاه‌های نظارتی با من برخورد می‌کنند.
احمدی در پاسخ به سؤال دیگری اظهار داشت: در زمان فرمانداری رشت پرداخت وام‌ها دستورالعمل داشت و بسیاری از شهرستان‌ها این وام‌ها را خرد کردند اما من مخالف بودم و حق رشت را در جلسات مستمر گرفتم.
وی با بیان اینکه وجود فساد سیستماتیک در شهرداری رشت را نمی‌پذیرم تصریح کرد: تاکنون هیچ‌یک از اعضای شورا درباره عزل و نصب‌ها صحبتی با بنده نکرده‌اند و کسی را برای انتصاب در شهرداری به من معرفی نکرده‌اند.
احمدی همچنین تصریح کرد: معتقدم سازمانی که در آن اقتدار باشد می‌تواند به اهدافش دست پیدا کند و چنانچه شهردار به هر دلیلی نتواند با نیرویی فعالیت کند نباید با وی هرگونه که تمایل دارد برخورد کند و این مباحث شعار نیست.
سید عیسی مهدوی دیگر کاندیدای شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: بیشتر عمر بنده در سمت‌های اجرایی گذشته است. بنده معتقد هستم در کنار ارزش قائل شدن به تفاوت‌ها، می‌بایست برای همه افراد فرصت فعالیت فراهم کنیم و بنده از همه گرایش‌ها و ظرفیت‌ها در کار استفاده می‌کنم.
وی با اشاره به اینکه باید شرایطی را فرصت موجود ایجاد کنیم، گفت: باید تلاش ما بر این باشد تا در کوتاه‌مدت اعتماد مردم را به مدیریت یکپارچه شهری جلب نماییم.
کاندیدای تصدی بر شهرداری رشت با اشاره به اینکه می‌بایست از ظرفیت‌های موجود به‌درستی استفاده کرد، اذعان داشت: معتقدم نباید بین شورا و شهرداری با وجود تمام تفاوت‌ها فاصله وجود داشته باشد.
مهدوی با اشاره به چالش‌هایی مانند پسماند و بازیافت در رشت، با تأکید بر ایجاد تعامل سازنده برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری تصریح کرد: برنامه‌ مدون کوتاه‌مدت و بلندمدت برای رفع مشکلات شهر رشت دارم و رفع مشکلات مربوط به بافت حاشیه‌ای و فرسوده رشت در دستور کار بنده است.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات