معاون عمران و توسعه امور...

معاون عمران و توسعه امور...

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در مراسم بهره برداری از جاده سلامت یزد تفت اظهار داشت: در طول دو سال گذشته حوادث و سختی‌های بسیاری در کشور به وقوع پیوست.

مهدی جمالی نژاد در مراسم بهره برداری از جاده سلامت یزد - تفت گفت: در این مدت بیش از ۲۳ بحران مختلف را در کشور شاهد بودیم که از جمله آن هجوم ملخ‌ها و سیلاب و زلزله و شیوع کرونا است.

وی افزود: در بحث سیلاب همیشه یک یا دو استان دچار می‌شدند و مابقی استان‌ها به عنوان استان معین به کمک آن‌ها می‌رفتند، ولی ما شاهد سیلاب در ۲۵ استان بودیم و ظرفیت همه استان‌های کشور درگیر شده بود.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار داشت: خیلی از کشور‌های جهان به مشکلات شدیدی برخورد کردند، اما در ایران با وجود تشدید فشار‌های خارجی و شیوع کرونا، شاهد همدلی بسیار خوب در کشور بودیم و به حمدالله خیلی از مشکلات کاهش یافت.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه هیچ یک از این مشکلات سبب تعطیلی پروژه‌های عمرانی نشد، گفت: دهه مبارک فجر سال گذشته ۲۲ هزار طرح عمرانی و در هفته دفاع مقدس امسال هم بیش از ۱۸ هزار طرح عمرانی را افتتاح کردیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مکان‌های تفریحی و ورزشی در یزد بسیار کم است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکانات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ارائه خدمات به مردم کافی نیست، گفت: یزد فاقد پیست دوچرخه‌سواری استاندارد است.

محمد صالح جوکار در آیین بهره برداری از جاده سلامت یزد که با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد، اظهار داشت: مردم یزد ظرفیت و تمایل بسیاری برای دوچرخه سواری دارند.

وی ادامه داد: مکان‌های تفریحی و ورزشی در یزد بسیار کم است و سرانه فضای سبز این شهر هم بسیار کمتر از میانگین کشوری است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خواستار اختصاص امکانات بیشتر برای استان یزد شد و گفت: آنچه که امروز شورای شهر و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ارائه خدمات به مردم دارند جوابگوی نیاز استان نیست و باید تقویت شود.

جوکار افزود: در حال حاضر یزد تنها یک بوستان بزرگ و مناسب دارد، ما به بوستان دیگری در شرق یزد نیاز داریم که نامه‌ای برای تامین اعتبار پارک شرق شهر یزد به دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نوشتم.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی به محل احداث جاده سلامت یزد اشاره کرد و ادامه داد: این منطقه حوزه سلامت یزد است و نزدیک به ۹۰۰ تخت بیمارستانی در این حوزه ایجاد می‌شود.

وی بر ضرورت توجه بیشتر به بحث دوچرخه سواری در یزد تاکید کرد و گفت: یزد فاقد پیست استاندارد دوچرخه سواری است و گلایه‌های زیادی در بین دوچرخه سواران یزد نسبت به این موضوع وجود دارد.

جوکار خاطرنشان ساخت: در ارتباط با دوچرخه سواری بانوان حتماً باید فضا‌های اختصاصی و محصور ایجاد شود تا آن‌ها هم بتوانند با امنیت و آرامش به دوچرخه سواری بپردازند.

استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: با اعتباراتی کمتر نسبت به خیلی از طرح های ورزشی و تفریحی، امکانات خوبی برای شهروندان ایجاد کنیم.

محمدعلی طالبی افزود: این طرح به خوبی نشان داد که این موضوع قابلیت اجرا دارد و می‌توان با کمک همدیگر در دستگاه‌های مختلف زمینه اجرای این طرح را فراهم کرد.

وی تأکید کرد: نکته بعدی ضرورت توجهی است که باید به اصل ورزش و به ویژه دوچرخه سواری برای اقشار مختلف داشته باشیم.

استاندار یزد از مسئولان خواست توجه لازم برای تامین پیش نیاز‌ها برای ایجاد فصا‌های مناسب را داشته باشند تا بانوان بتوانند در مکان‌های اختصاصی اقدام به دوچرخه سواری کنند.

طالبی گفت: می‌توان هم مسایل شرعی و مذهبی را در نظر گرفت و هم با ایجاد زیرساخت‌های لازم و فضا‌های اختصاصی زمینه بهره‌مندی تمام اقشار از امکانات ورزشی و تفریحی را فراهم کنیم.

گزارش تصویری را از لینک زیر ببینید

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات