اجرای دوازدهمین دوره طرح دانش آموزی نجات آب با تمرکز بر مهارت...

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در دوازدهمین سال اجرای طرح دانش آموزی نجات آب که با عنوان گسترش سواد آبی ادامه یافته است، تمرکز بر افزایش مهارت های عملی دانش آموزان صورت خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، علیرضا طاهری در جلسه برنامه ریزی طرح گسترش سواد آبی در محل اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: با توجه به شعار سال جاری که به جهش تولید اشاره دارد، و همچنین ضرورت پیاده سازی سیاست های سازگاری با کم آبی؛ در سال تحصیلی جدید با همکاری هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش، برنامه آموزشی طرح گسترش سواد آبی بر توسعه مهارت های فنی، علمی و عملی دانش آموزان تمرکز خواهد داشت.

طاهری اظهار داشت: دانش آموزانی که در نخستین سال های اجرای این طرح در استان خراسان رضوی (1388) مشاکت داشته اند اکنون جوانان فعالی هستند که متناسب با آموخته های خویش در اصلاح الگوی برداشت و مصرف آب تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به پیشبرد دو طرح بزرگ سازگاری با کم آبی و انتقال آب از دریای عمان یادآور شد: با مشارکت کلیه نهادهای ذیربط در سال گذشته با اجرای طرح همیاران آب دستاوردهای چشمگیری در مدیریت اضافه برداشت از آبخوان های استان صورت گرفت. همچنین در پروژه مشابهی که در حوزه تامین آب در حال انجام است طی روزهای اخیر عملیات نمک زدایی از آب دریای عمان و انتقال به چادرملو و سیرجان به طول 300 کیلومتر به ثمر رسید.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در ادامه این جلسه عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر 15 میلیون دانش آموز در سطح کشور شاغل به تحصیل هستند که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با فراگیری مهارت های مواجهه با کرونا، تاثیر چشمگیری در افزایش سطح مهارتی جامعه در پیشگیری از شیوع کرونا می توانند داشته باشند.

رضا صابری تولایی در ارتباط با شیوه برقراری ارتباط پویا با دانش آموزان اظهار داشت: هم اکنون 65 کانال ارتباطی مربوط به 65 رشته آموزشی وجود دارد که به خوبی در زمینه انتقال محتوای آموزشی به ما یاری می رساند.

دبیر شورای راهبردی روابط عمومی صنعت آب کشور با ارائه گزارش اجرای طرح گسترش سواد آبی در سال تحصیلی گذشته عنوان کرد: در سال های اخیر چندین برنامه خلاقانه از بطن طرح نجات آب منشعب شد که ناجی آب روستا، هنرجویان کشاورزی ناجی آب، ناجیان آب دانشجویی و ... از جمله آن هاست. همکاری شایسته مدیران، معلمان و دانش آموزان محترم در اداره کل آموزش و پررش زمینه ساز اجرای این برنامه ها بوده است.

کاظم جم افزود: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، با ابتکار این شرکت و همراهی اداره کل آموزش و پرورش استان، اجرای طرح گسترش سواد آبی در بستر فضای مجازی و با عنوان مسابقه بزرگ خانواده و سواد آبی ادامه یافت. رشته های متنوع تعریف شده در این مسابقه برای نخستین بار در حوزه آب تعریف شده بود و برای اغلب مخاطبان جذاب بود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی یادآور شد: در سال جاری با توجه به مسئولیت شرکت آب منطقه ای در دبیری شورای راهبردی روابط عمومی صنعت آب کشور، تلاش می کنیم اقدامات و عملکرد شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در اجرای طرح گسترش سواد آبی تجارب مفیدی برای سایر استان ها به همراه داشته و به عنوان الگو مورد توجه قرار گیرد.

در پایان این جلسه که با حضور سایر مسئولان حوزه آموزش متوسطه اول و دوم و هنرستان ها و همچنین نماینده مشاور طرح گسترش سواد آبی برگزار شده بود؛ برنامه اجرایی طرح گسترش سواد آبی و چارچوب تفاهم نامه همکاری بررسی شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات