78 تخلف شکار وصید در زیستگاهای استان اصفهان شناسایی شد

78 تخلف شکار وصید در زیستگاهای استان اصفهان شناسایی شد


78 تخلف شکار وصید در زیستگاهای استان اصفهان شناسایی شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در شش ماه گذشته 78 تخلف شکار و صید در زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده این استان توسط محیط بانان شناسایی شد.

به گزارش«پارما» مرتضی جمشیدیان در این باره اظهار داشت: از این تعداد تخلف 142 متخلف شکار و صید توسط محیط بانان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهار داشت: از این متخلفان 16 قبضه سلاح غیرمجاز و 35 قبضه سلاح مجاز کشف و ضبط شد .

جمشیدیان با بیان اینکه در این مدت 48 مورد شکار غیرمجاز پرندگان و 42 مورد شکار غیرمجاز پستانداران رسیدگی و برخورد قانونی شد، گفت: در این مدت 20 مورد زنده گیری پرندگان،2 مورد زنده گیری پستانداران،26 مورد شروع به شکار متخلفان، 11 مورد نگ هداری وخرید وفروش حیات وحش زنده وغیر زنده و2 مورد سلاح جنگی کشف شده گزارش شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت 521 ادوات شکار شامل فشنگ ، دستگاه دوربین چشمی ، چاقو، کوله پشتی ، تور ماهی گیری،قفس پرنده،قلاب، ساطور،اتومبیل، موتورسیکلت، قایق،پرژکتور و سایر اداوات از متخلفین کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان یادآور شد: در این مدت 1933 اخطاریه زیست محیطی در بخش‌های مختلف مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان برای متخلفان صادر شد .

وی همچنین صید غیر مجاز آبزیان را 67 مورد شامل 10 قطعه ماهی قزل آلا، 54 قطعه کپور (زردپر) و سه قطعه سوف عنوان کرد.

استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، 11 منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است .

مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان اصفهان با استناد تعاریف مندرج در متن قوانین مربوطه یک زیست بوم طبیعی فعال است که پشتوانه حفاظت از ذخایر طبیعی کشور محسوب می‌شود و هرگونه برداشت و شکار در آنها ممنوع است .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات