شناسایی ۵۲۳ صنایع آلاینده در استان اصفهان

شناسایی ۵۲۳ صنایع آلاینده در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در حاشیه نشست هم اندیشی محیط زیست در کاشان، بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی را در این استان فعالی دانست و گفت: از این تعداد ۵۲۳ صنعت آلاینده شناسایی شده که درصد آلایندگی آن‌ها متفاوت است.

ایرج افزود: ۳۵ درصد عوارض آلایندگی مربوط به صنایع به صندوق ملی محیط زست واریز می‌شود و در قانون بودجه امسال ۳۵ درصد از عوارض آلایندگی به این سازمان برای اجرای برنامه‌های کاهش آلودگی و ممانعت از تخریب محیط‌زیست اختصاص یافته تا با مشارکت صندوق ملی محیط زیست، تسهیلات لازم به منظور اجرای برنامه‌های محیط زیست در درجه ملی و منطقه‌ای با مشارکت بخش خصوصی در نظر گرفته شود.

وی گفت: صنایع ومراکز دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان درصورتی که طرحی برای کاهش آلایندگی صنایع داشته باشند با اعطای تسهیلات وام صندوق ملی محیط زیست حمایت شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نقش سمن‌های محیط زیست با مطالبه گری و آگاهی بخشی در بین مردم و دستگاه‌های مختلف را در اشاعه فرهنگ زیست محیطی تاثیر گذار دانست و افزود: یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل، احیای تالاب گاوخونی و دنبال کردن حقابه این تالاب است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات