ارائه آموزش و خدمات سامانه شهروندسپاری در منطقه پنج شهرداری

ارائه آموزش و خدمات سامانه شهروندسپاری در منطقه پنج شهرداری

شهردار منطقه پنج ارومیه گفت: خدمات غیر حضوری شهرداری در قالب سامانه شهروند سپاری در منطقه پنج به شهروندان ارائه می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه, داریوش نوری با اشاره به راه اندازی سامانه شهروندسپاری از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه در منطقه پنج این شهرداری  اظهار کرد: خدمات غیر حضوری شهرداری در قالب سیاست ها و اهداف شهر هوشمند و تحقق آن و با استفاده از اینفوکیوسک مستقر در منطقه پنج به عموم شهروندان آموزش و ارائه داده می شود.

وی افزود: با اجرایی شدن پروژه شهر هوشمند در سطح شهرداری, شهروندان جهت دسترسی به خدماتی از جمله صدور گواهی آنی نقل و انتقالات و بانکی, انواع استعلامات, پیگیری درخواست و تصدیق گواهی نیازی به حضور در شهرداری  نخواهند داشت.

شهردار منطقه پنج ارومیه گفت: همچنین استعلام سوابق آرا کمیسیون, محاسبه تراکم ساختمانی مصوب و مجاز, محاسبه زیربنای ساخت در طبقات, محاسبه عوارض و صدور تراکم پروانه نیز به صورت غیرحضوری انجام می گیرد.

نوری در ادامه با اشاره به دیگر مزایای سامانه شهروندسپاری یادآور شد: شهروندان از این پس جهت پرداخت بدهی عوارض نوسازی, بدهی عوارض صنفی, پیگیری قبوض نوسازی, سوابق پرداختی نوسازی, سوابق پرداختی صنفی هیچ نیازی به حضور در منطقه نداشته و میتوانند این خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا و همچنین ضرورت کاهش حضور شهروندان در جامعه و ادارات این پروژه اهمیت دوچندان می یابد، تصریح کرد: پس از آموزش های لازم سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری به مسئول فناوری منطقه پنج و یکی از کارشناسان این منطقه، آموزش های لازم از سوی آنها به شهروندان ارائه می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات