طی نشستی که روز یکشنبه سیزدهم مهرماه 99 بین رمضان پور نرگسی، رییس شورای اسلامی شهر رشت و مدیر عامل کانون ناشنوایان برگزار گردید، مطرح شد:-	رمضانپور نرگسی: یکی از مهمترین دغدغه های بنده و همکارانم در شورای  اسلامی شهر در حوزه ی فرهنگی – اجتماعی، کمک به موسسات خیریه و مردم نهاد و انجمن هایی است که مخاطبانشان بنوعی دچار محدودیت یا معلولیت جسمی و ذهنی می باشند.

طی نشستی که روز یکشنبه سیزدهم مهرماه 99 بین رمضان پور نرگسی، رییس شورای اسلامی شهر رشت و مدیر عامل کانون ناشنوایان برگزار گردید، مطرح شد:- رمضانپور نرگسی: یکی از مهمترین دغدغه های بنده و همکارانم در شورای اسلامی شهر در حوزه ی فرهنگی – اجتماعی، کمک به موسسات خیریه و مردم نهاد و انجمن هایی است که مخاطبانشان بنوعی دچار محدودیت یا معلولیت جسمی و ذهنی می باشند.

طی نشستی که روز یکشنبه سیزدهم مهرماه 99 بین رمضان پور نرگسی، رییس شورای اسلامی شهر رشت و مدیر عامل کانون ناشنوایان برگزار گردید، مطرح شد:- رمضانپور نرگسی: یکی از مهمترین دغدغه های بنده و همکارانم در شورای اسلامی شهر در حوزه ی فرهنگی – اجتماعی، کمک به موسسات خیریه و مردم نهاد و انجمن هایی است که مخاطبانشان بنوعی دچار محدودیت یا معلولیت جسمی و ذهنی می باشند.
- رمضانپور نرگسی: یکی از مهمترین دغدغه های بنده و همکارانم در شورای اسلامی شهر در حوزه ی فرهنگی – اجتماعی، کمک به موسسات خیریه و مردم نهاد و انجمن هایی است که مخاطبانشان بنوعی دچار محدودیت یا معلولیت جسمی و ذهنی می باشند.
در ابتدای این نشست، مهرگان مدیر عامل کانون ناشنوایان استان گیلان در معرفی و تبیین اهداف این کانون اظهار داشت:
کانون ناشنوایان استان گیلان شعبه ای از کانون ناشنوایان کشور است که در سال 1373 و با هدف تشریک مساعی در جهت حل مشکلات این عزیزان شکل گرفت اما  بدیل عدم وجود امکانات، اعضاء کانون  تنها در دور هم نشینی ها به بیان مشکلات بسنده می کردند.
وی در ادامه صحبتهایش افزود: به مرور زمان و با ساماندهی کانون و ترسیم اهداف این مجموعه با هدف خدمات رسانی به عزیزان ناشنوا  برنامه هایی مانند برگزاری کلاسهای تئاتر، اجرای سرود و دوره های خیاطی و صنایع دستی به برنامه های کانون افزوده شد  و درحال حاضر نیز کانون ناشنوایان با  5 نفر، که از اعضاء خود کانون نیز می باشند کار خدمات رسانی به این عزیزان را انجام میدهد.
وی در بخشی دیگر از صحبتهایش بیان داشت:
در حوزه سلامت و در چهارچوب تفاهم نامه خیریه، تعدادی از پزشکان خیر و  نیز آزمایشگاه سینا  بصورت رایگان به اعضاء کانون ناشنوایان خدمات ارائه میدهند .
مهرگان در بخش پایانی اظهاراتش خطاب به رییس شورا بیان داشت:
در پروژه مسکن مهر 500 متر زمین بعنوان مکانی جهت انجام امور اداری کانون ناشنوایان و به نام بهزیستی تخصیص داده شده است که هزینه های ابتدایی طرح را کانون انجام داده و نقشه کشی آن نیز توسط دوستان خیر، در اداره کل راه و شهر سازی انجام شده است.
وی در بخش پایانی اظهاراتش افزود: چند سالی است که پیگر پروانه ساخت این پروژه هستیم اما از آنجایی که مبلغ محاسبه شده جهت پرداخت برای  اخذ پروانه ساخت این پروژه، 138 میلیون برآورد شده است  فلذا با توجه به هزینه ی بالا آن قادر به پردخت آن نمی باشیم.
بهره مندی رایگان از امکانات ورزشی شهرداری، توسط  ناشنوایان و افزایش ردیف بودجه کمک به کانون ناشنوایان از دیگر موارد مطروحه مدیر عامل کانون از رییس شورای شهر رشت بود.

احمد رمضانپور نرگسی در پاسخ به اظهارات مدیر عامل کانون ناشنوایان بیان داشت:
اعضاء محترم شورای اسلامی شهر با توجه به اینکه بدون هیچ واسطه ای و مستقیما  رای اعتماد خود را از مردم عزیز دریافت نموده اند از اینرو رو  خود را در برابر مطالبات بحق این عزیزان مسئول و متعهد می دانند به همین علت یکی از مهمترین دغدغه های بنده و همکارانم در حوزه ی فرهنگی - اجتماعی کمک به موسسات خیریه و انجمن هایی است که مخاطبانشان بنوعی دچار محدودیت یا معلولیت جسمی و ذهنی می باشند.
وی در ادامه و در خصوص پروژه مسکن مهر افزود: پیشنهاد می کنم  مکاتبه ای با جناب آقای دکتر  نحوی نژاد مدیرکل محترم بهزیستی استان انجام شود و اداره کل بهزیستی نیز طی درخواستی از شورا و  شهرداری  کانون ناشنوایان را بعنوان بهره بردار نهایی به شهرداری معرفی نمایند و از آنجایی که  کانون ناشنوایان منبع درآمدی ندارد، از اینرو طرح مذکور بصورت مشارکتی و با همکاری شهرداری  رشت و  اداره کل بهزیستی انجام پذیرد.

شورا نیز طی مکاتبه ای با جناب آقای شهردار دستور تنظیم لایحه ای به شورا را به ایشان داده که  در تصویب نهایی آن  اعضاء محترم شورای شهر نهایت مساعدت را در اینخصوص خواهند داشت.

رییس شورای شهر در بخش دیگر از اظهاراتش و پاسخ به  در اختیار قرار دادن رایگان  امکانات ورزشی شهرداری به اعضاء کانون ناشنایان  بیان داشت:
در خصوص تخصیص فضاهای ورزشی به عزیزان کانون  ناشنوایان ، با توجه به واگذاری امکانات ورزشی محدود شهرداری  به بخش خصوصی، امکان خدمات دهی گسترده در این مورد فراهم نمیباشد. اما  می توانیم پیرو درخواست کانون و طی مکاتبه ای از پیمانکار محترم بخواهیم امکانات ورزشی را بصورت نیمه بهاء در اختیار اعضاء کانون قرار دهد.
در پایان جلسه نیز رییس شورا دستورات  لازم  در خصوص درخواست مدیر عامل کانون ناشنوایان مبنی بر بررسی و افزایش ردیف بودجه کانون را به واحدهای مربوطه در شهرداری ابلاغ نمود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات