معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي در هرمزگان؛ ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ؛ همايون حائري با اشاره به سرمايه گذاري عظيم وزارت نيرو براي اتمام پروژه هاي در حال احداث صنعت آب و برق  گفت: بهره برداري از اين پروژه ها براي دومين سال متوالي است كه درقالب پويش هر هفته الف ب ايران به انجام مي رسد.

حائري خاطرنشان كرد: در قالب اين پويش، امسال 250 طرح در حال اجرا  تا پايان سال  افتتاح مي شود كه البته تاكنون بيش از نيمي از آنها به بهره برداري رسيده است.
حائري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه رشد پيك در دو سال متوالي به يك درصد كاهش يافته است، گفت: اين دستاورد نتيجه يك كار جمعي در همه بخش هاي صنعت برق است .
وي اضافه كرد:  سيستم هاي سرمايشي 25 هزار مگاوات از ظرفيت شبكه را به خود اختصاص مي دهند كه در تابستان بسيار قابل ملاحظه است.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي محدود شدن رشد پيك به يك درصد را در كنار افزايش رشد مصرف انرژي به ويژه در بخش صنعتي دستاوري قابل توجه دانست و گفت: اين موضوع نشان دهنده افزايش بهره وري در كشور است و بايد براي حفظ آن در سال آينده و نهادينه كردن مصرف درست انرژي الكتريكي در كشور تلاش شود.
وي نهادينه كردن مصرف درست انرژي را باعث افزايش رفاه و بهره وري در كشور دانست .

حائري همچنين با تقدير از تلاشگران صنعت برق هرمزگان در حفظ و پايداري شبكه برق اين استان گفت: افزايش پايداري شبكه برق استان هرمزگان با به مدار آمدن نيروگاه هاي هنگام و قشم و بهره برداري از پروژه هاي انتقال و توزيع بسيار موثر بوده است.
وي همچنين با بيان اين كه هم اكنون ظرفيت توليد برق به 84 هزار مگاوات رسيده است، از آغاز عمليات اجرايي نيروگاه سيريك در آينده اي نزديك خبر داد و گفت: كلنگ احداث اين نيروگاه به زودي به زمين خواهد خورد.
برپايه اين گزارش، امروز 10 پروژه خط و پست شركت برق منطقه اي هرمزگان در راستاي بيست و سومين هفته پويش هر هفته الف-ب ايران با 199.5 ميليارد تومان سرمايه گذاري به بهره برداري رسيد.
اين پرژه ها در 5 شهرستان به اجرا در آمده كه از پست 63 كيلوولت دشت امام ،افزايش ظرفيت پست 63 كيلوولت موقت گابريك ، فاز اول پست 63 كيلوولت ايسين، فاز اول پست 132 كيلوولت دهستان و ارتباطات پست 63 كيلوولت ايسين  از آن جمله هستند.
همچنين افتتاح فاز اول خط 132 كيلوولت حاجي آباد-دهستان ،خط 63 كيلوولت پست 230 رودان 2،افزايش ظرفيت ترانس پست 63 كيلوولت لافت و فاز اول پست 63 كيلوولت گچين از ديگر پروژه هايي است كه در اين مراسم، بهره برداري از آنها به صورت همزمان آغاز شد.
افزايش پايداري شبكه برق، اصلاح ولتاژ و افزايش برق رساني در منطقه شمال حاجي آباد از جمله تاثيرات اجتماعي و اهداف كمي آن براي مردم منطقه  از جمله اهداف اجراي اين پروژه ها به شمار مي رود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات