رشد 7.7 درصدی توليد انرژي در نیروگاه شهيدسليمي نکا

رشد 7.7 درصدی توليد انرژي در نیروگاه شهيدسليمي نکا

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محسن نعمتی" مديرعامل شركت مديريت توليد برق نكا با اعلام اين خبر افزود: در این مدت بالغ بر 5 ميليارد و 782 ميليون و 950 هزار كيلووات ساعت انرژي در واحدهای بخاری و بلوك سیکل­ ترکیبی این نيروگاه توليد شد.
وی افزود: در 6 ماه گذشته 5 ميليارد و 571 ميليون و 129 هزار كيلووات ساعت انرژي خالص به شبكه سراسري برق كشور تحويل شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.7 درصد رشد داشته است.
مديرعامل شركت مديريت توليد برق نكا با بیان اینکه در این مدت 77.6 درصد انرژي توليد شده از واحدهاي بخاري و 22.4 درصد از واحدهاي بلوك سیکل­ ترکیبي به‌دست آمده است، گفت: در این مدت 52.9 درصد انرژي تعهدي نيروگاه طبق برنامه محقق شده است.
وی، عملکرد نیروگاه نکا را در عبور از پیک تابستان مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در ایام پیک مصرف تابستان امسال که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم تأمین برق مراکز درمانی مسئولیت مضاعفی متوجه خادمان مردم در صنعت برق کشور شده بود، با انجام به‌موقع بازدیدهای دوره‌­ای، تعميرات ميان‌دوره‌اي، اساسي و نگهداری اصولی واحدها، آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی حفظ شد.
نيروگاه شهيد سليمي نکا با داشتن چهار واحد بخاري به ظرفيت هرکدام 440 مگاوات، دو واحد گازي با ظرفيت هرکدام 137.6 مگاوات، يک واحد بخار سيکل ترکيبي با ظرفيت 160 مگاوات و دو واحد توربين انبساطي با ظرفيت هرکدام 9.4 مگاوات، در مجموع با ظرفيت 2214 مگاوات و توليد بيش از 4 درصد برق کشور به‌عنوان يکي از بزرگترين نيروگاه‌هاي کشور نقش موثري در پايداري شبکه سراسري برق کشور دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات