۵۷ هزار و ۶۷۰ روستای کشور از نعمت برق برخوردار شده‌اند/ پس از انقلاب روزانه به ۴ روستا برق‌رسانی شده است

۵۷ هزار و ۶۷۰ روستای کشور از نعمت برق برخوردار شده‌اند/ پس از انقلاب روزانه به ۴ روستا برق‌رسانی شده است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "همایون حائری" روز دوشنبه در آئين افتتاح طرح‌های برق‌رساني به ۱۵۰ روستاي فاقد برق در ۲۴ استان كشور که با حضور رييس جمهوری از طريق ويدئو كنفرانس و به صورت همزمان در قالب بيست و سومين هفته پويش #هرهفته_الف_ب_ایران برگزار شد، افزود: در نیمه نخست سال ۹۹، ۱۵۰ روستا در ۲۴ استان کشور از طریق احداث ۳۰۰ کیلومتر شبکه و نصب ۱۷۰ دستگاه ترانسفورماتور برق‌دار شدند.
وی ۱۰۵ روستا از این تعداد را با جمعیت بالای ۱۰ خانوار و مابقی را با جمعیت زیر ۱۰ خانوار اعلام کرد و افزود: از این تعداد، دو روستا در استان هرمزگان قرار دارد.
حائری گفت: از زمان انقلاب اسلامی تاکنون روزانه نزدیک به چهار روستا در کشور برق‌رسانی شده که آمار دسترسی به برق در جمعیت روستایی هم‌اینک ۹۹.۷ درصد است که تا پایان دولت به ۹۹.۹ درصد می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: طول شبکه‌های برق روستایی در حال حاضر افزون بر ۲۵۰ هزار کیلومتر بوده که معادل ۶ دور کره زمین است و تا پایان دولت به ۶۲۵ روستا شامل ۴۳۵ روستا بالای ۱۰ خانوار و ۱۹۰ روستای زیر ۱۰ خانوار برق‌رسانی می‌شود.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار داشت: مصمم هستیم علاوه بر اتمام برق‌رسانی به تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار، روستاهای زیر ۱۰ خانوار نزدیک به شبکه برق کشور را هم تا قبل از پایان فعالیت دولت دوازدهم برق‌دار کنیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات