آب دریاچه ارومیه ۱.۲ میلیارد متر مکعب از میزان پیش‌بینی شده بیشتر است

آب دریاچه ارومیه ۱.۲ میلیارد متر مکعب از میزان پیش‌بینی شده بیشتر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری روز سه‌شنبه در بدو ورود به ارومیه افزود: وضعیت دریاچه امسال مطلوب و امیدوار کننده است و با پایان طرح های مصوب و اجرایی ستاداحیا شاهد بهبود روز افزون این پیشرفتها خواهیم بود.

عیسی کلانتری و نمایندگان دو استان آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی روز سه شنبه پانزده مهرماه جهت بازدید از روند طرح های در حال اجرا و مصوب ستاداحیای دریاچه ارومیه در شهرستان ارومیه و پیرانشهر در این استان حضور یافته اند.

بازدید از سد کانی سیب در ۱۶ کیلومتری جنوب شهر پیرانشهر، کارگاه سد کانی سیب، ارایه گزارش مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و مجری طرح آب زاب به دریاچه ارومیه، ورود به داخل تونل تا کیلومتر ۱۲.۵۰جهت بازدید عینی از حفاری مکانیزه، بازدید از اقدامات مونتاژ دستگاه خروجی، بازدید از پرتال خروجی در محل جایگاه و کانال خروجی در محل سازه شوت، بازدید از رشکان ارومیه و جزایر موجود و مصاحبه خبری از برنامه های روز اول این سفر است.

در روز دوم بازدید از مجتمع راکد تفریحی و توریستی چیچست ارومیه در منطقه کشتیبان و گفت و گو در زمینه ظرفیت های گردشگری منطقه، بازدید از پل شهید کلانتری، بازدید ازتپه ماسه های بادی منطقه جبل ارومیه و بادشکن های آن در دستور کار مسوولان است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات