آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین بوستان حاشیه شهر

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین بوستان حاشیه شهر

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین بوستان حاشیه شهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در مراسم آیین آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین بوستان حاشیه شهر که با حضور اعضای فراکسیون محرومیت زدایی و گروه های جهادی مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مسئولین شهری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع پروژه های شهید رجایی و باهنر که محل بحث بوده و حدود یک ماه است که در دستور کار قرار گرفته است، امروز پروژه پنج هکتاری انتهای بولوار معقول و مهریز آغاز می شود که امیدواریم ظرف ۱۸۰ روز به اتمام برسد.
وی افزود: امروز تخریب اولین دیوار مجموعه که خواست عمومی مردم نیز بود، انجام شد.
تبدیل مشهد به کارگاه بزرگ سازندگی و بالندگی
در ادامه این مراسم رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون ویژه مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: بسیار خرسندیم که امروز پس از گذشت سه سال از روی کار آمدن شورای پنجم، شهر مشهد، دومین کلان شهر کشور به کارگاه بزرگ سازندگی و بالندگی تبدیل شده است.
رئیس کمیسیون ویژه مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: مایه افتخار است که مناطق محروم مورد غفلت واقع شده شهر مشهد در این دوره در صدر برنامه‌ ریزی‌های شورای شهر و مدیریت شهری قرار گرفته و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث پارکی پنج هکتاری در این محدوده هستیم.
فیضی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه ظرف ۶ ماه آینده به اتمام خواهد رسید و شاهد بهره‌ برداری از آن خواهیم بود، گفت: از ابتدای فعالیت شورای پنجم تاکنون، ۷۳ پارک در مناطق پیرامونی و کم‌ برخوردار مشهد احداث شده است؛ اقدامی ارزشمند که سبب شده سرانه فضای سبز در این مناطق که در سال ۹۶ کمتر از چهار مترمربع بود، امروز به پنج مترمربع افزایش یابد.
وی اضافه کرد: علاوه بر ساخت بوستان‌های مختلف و متعدد، ایجاد زیرساخت‌های تربیت بدنی، ورزشی و فضای سبز، بازگشایی معابر و برچیدن بن‌بست‌هایی که برای ساکنان بسیار دل‌آزار بود، با تاکیدات شورای شهر، در دستور کار و اولویت مدیریت شهری قرار گرفت.
فیضی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به برچیده شدن دیوار نامهربانی پیرامون شهرک شهید بهشتی و پردیس، که دو ماه قبل انجام شد، تصریح کرد: بسیار خرسندیم که امروز، یکی دیگر از دیوارهای نامهربانی شهر مشهد که نیم قرن در این منطقه قد برافراشته بود، حذف می‌شود؛ فضایی ارزشمند که می‌تواند تنفس گاه مناسبی برای مردم محروم خیابان‌های مهریز، شهید معقول، شهید فولادی، شهید غلامی، شهرک شیرین، امیرآباد و دیگر محلات اطراف باشد.
وی ادامه داد: امروز شاهد فروپاشی دیواری هستیم که یکی از عوامل ایجاد خشونت بود؛ فروپاشی فرصت‌سازی که ثمره تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی مدیریت شهری برخاسته از شورای پنجم است.
فیضی اظهارکرد: این فرصت تاریخی در شرایطی اتفاق افتاده که چندی قبل نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی و احداث ۱۲ پروژه بنیادین، امنیت‌ساز و رضایت بخش در مقیاس چند صد هکتاری برای ساکنان مناطق کم‌برخوردار مشهد بودیم؛ مجموعه‌ای کامل از خدمات‌رسانی به صاحبان اصلی این کشور و انقلاب اسلامی که محرومین و مستضعفان هستند.
وی افزود: حذف دیوار و احداث این پارک پنج هکتاری مسیر دشواری بود که با توافق آستان قدس رضوی طی شد و یکی دیگر از وعده‌های شورای شهر به مردم مشهد را محقق کرد؛ ظرفیت ارزشمند زیست‌ محیطی و فراغتی که شاخص مهم توسعه شهری محسوب می‌شود.
حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات