4 پروژه صنعت آب استان گلستان با اعتبار 808 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

4 پروژه صنعت آب استان گلستان با اعتبار 808 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، چهار پروژه صنعت آب  استان گلستان در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در شهرستان‌های علی آباد کتول و آزادشهر با حضور قاسم تقی‌زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
بر اساس این گزارش، پروژه‌های آماده افتتاح در این سفر شامل "لایروبی رودخانه‌ها در سطح استان گلستان" و "مرمت و بازسازی شبکه هیدرومتری و تاسیسات آبی آسیب دیده از سیل" با اعتباری بالغ بر 80.3 میلیارد تومان است.
این پروژه‌ها با هدف کاهش اثرات ناشی از سیل، ارتقای سطح مدیریت و کنترل ذخایر آبی، افزایش راندمان شبکه‌های آبیاری و زهکشی و ارتقای سیستم سنجش آب‌های سطحی در راستای بهبود مدیریت منابع آب استان گلستان افتتاح خواهند شد.
همچنین عملیات اجرایی دو پروژه "تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی قره سو _ زرین گل" و "ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهر آزادشهر و آبرسانی به 26 روستا" با سرمایه‌گذاری 728 میلیارد تومان آغاز می‌شود.
این گزارش می‌افزاید، پروژه‌های کلنگ‌زنی این استان با هدف مشارکت مردم در بهره‌برداری از شبکه آبیاری و زهکشی، توانمند‌سازی کشاورزان، افزایش رفاه عمومی منطقه، استفاده بهینه از آب و افزایش راندمان آبیاری، افزایش دانش اجتماعی، توانمندسازی بانوان روستایی، استفاده بهینه از ظرفیت آبی موجود در سیستم و تولید برق از آن، تثبیت و توسعه زمینه‌های اشتغال و جلوگیری از مهاجرت به شهرها، پیاده سازی الگوی کشت مناسب با وضعیت منطقه، بهبود اقتصاد و معیشت مردم و ذخیره آب مطمئن برای دوره کشت تابستان انجام می‌شود. جمع‌آوری و دفع فاضلاب، تامین آب شرب و سالم و پایدار و اصلاح و بازسازی خط و شبکه از دیگر اهداف پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات