دانش آموزان کاشانی همیار خادمان پاکیزگی شهر می‌شوند

دانش آموزان کاشانی همیار خادمان پاکیزگی شهر می‌شوند

در ابتدای جلسه، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری با  اشاره به سوابق درخشان همکاری آموزش و پرورش بویژه در اجرای طرح زیستاک در مسکن مهر بر اهمیت نقش دانش آموزان، معلمان و مربیان آموزش و پرورش در انتقال مفاهیم فرهنگی به خانواده‌ها تأکید کرد.

▫️محمدرضا قنبری نقش مهم همکاری شهروندان در اجرای برنامه های مختلف اجتماعی، زیست محیطی و بهداشتی، از جمله مدیریت پسماند، نهادینه شدن فرهنگ صحیح برخورد مردم با پسماند از جمله تفکیک در مبدأ، حفظ هر چه بیشتر بهداشت و آگاهی از خطرات تهدید کننده محیط زیست و همچنین  کاهش هزینه‌ها را یادآور شد و  فرهنگ سازی و آموزش عمومی شهروندان را از اولویت های خدمات شهر و شهرداری برشمرد.

▫️در ادامه مدیر امور مطالعات فنی و برنامه ریزی خدمات شهری و محيط زيست شهرداري با اشاره به تدوین برنامه هایی در جهت فرهنگ سازی عمومی مدیریت پسماند برای گروه های هدف مختلف  عنوان کرد: در حال حاضر بر دو گروه هدف بانوان و دانش آموزان متمركز هستيم كه به جرات مي توان گفت بيشترين تاثير را در گسترش  آموزه هاي پسماند در جامعه دارند.

▫️سید مهدی پیغمبرزاده به اقدامات اخير معاونت خدمات شهري در موضوع آموزش هاي مديريت پسماند اشاره كرد و افزود: تجارب ارزنده حاصل از اجراي موفق جشنواره زيستاک در شهرك خاتم الانبيا و طرح زيست بانو در فاز دو ناجي آباد مسير ما را براي توسعه فعاليت ها در حوزه فرهنگ سازي پسماند هموارتر كرد و تداوم همكاري با آموزش و پرورش مي تواند فرصت ارزشمندي در جهت دستيابي به اين رسالت خطير باشد.

▫️در ادامه رئيس اداره آموزش و پرورش كاشان با اشاره به جامعه گسترده تحت پوشش آموزش و پرورش يعني حدود ٦٥٠٠٠ دانش آموز، ٣٥٠٠ معلم و ٣٦٠٠ بازنشسته فرهنگي، انتخاب و اثربخشي اين گروه را جهت پيشبرد اهداف آموزشي بسيار با اهميت ارزيابي كرد.

▫️حسين مقني همچنين با تقدیر از  تلاش هاي جهادي معلمان و مربيان آموزش و پرورش در امر آموزش و اطلاع رساني در دوره بحران كرونا تصريح كرد: با وجود اینکه کاشان جزو اولین شهرهایی بود که در کشور درگیر این بحران شد ولی با کمک ابزار رسانه و اطلاع رسانی دستاوردهای چشمگیری در جهت کنترل این بیماری حاصل شد و نشان داد که  در شرايط حاضر ظرفيت بي نظير فضاي مجازي در امر آموزش مي تواند در دستيابي به اهداف آموزش بسيار كارساز باشد .

▫️وی افزود: تعامل میان دستگاه های اجرایی می تواند منجر به ایجاد هم افزایی در توسعه همه جانبه شهر در موضوع فرهنگ سازی شود و ما در زمينه ارتقاي فرهنگ شهروندي در موضوعات ياد شده آماده هر گونه همكاري با شهرداري كاشان هستيم.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات