پلیس راهور ایمنی مسیرهای دوچرخه را تامین کند

پلیس راهور ایمنی مسیرهای دوچرخه را تامین کند

پلیس راهور ایمنی مسیرهای دوچرخه را تامین کند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجتبی بهاروند در همایش آموزشی مقررات راهنمایی و رانندگی برای دوچرخه‌سواران ضمن تبریک و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، اظهارکرد: امنیت و آسایش از جمله ضروریات زندگی بوده و بخش عظیمی از امنیت ما در بخش‌های مختلف و همچنین نظم و انضباط ترافیکی شهرها و کشورمان مرهون جانفشانی و تلاش‌های عوامل خدوم نیروی انتظامی است.

وی در ادامه از نقش بسزای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری در تحقق شهر سبز و کاهش آلودگی هوا سخن گفت و افزود: خوشبختانه از ابتدای فعالیت شورای پنجم تاکنون تعاملات بسیار خوبی بین مدیریت شهری مشهد، هیات دوچرخه‌سواری استان و پلیس راهنمایی و رانندگی شکل گرفته و ثمره این تعامل، جان گرفتن خطوط بی‌روح دوچرخه‌سواری سطح شهر است.

بهاروند با بیان اینکه تا پایان سال 2هزار دستگاه دوچرخه اشتراکی وارد شهر مشهد می‌شوند و در اختیار عموم شهروندان قرار می‌گیرد، گفت: مشهد از حیث میزان خطوط احداثی دوچرخه‌سواری، رتبه نخست کشور را دارد؛ مصوب شده که ۲۵۰ کیلومتر خطوط دوچرخه سواری در مشهد احداث شود که طی مرحله‌ای ۱۲۰ کیلومتر و در مرحله‌‌ای دیگر ۶۰ کیلومتر ساخته شده و امید است که مابقی خطوط نیز تا انتهای شورای پنجم به مرحله بهره‌برداری برسند.

عضو شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: در توسعه خطوط دوچرخه‌سواری به نیازهای همه اقشار توجه کرده‌ایم؛ احداث خطوط دوچرخه‌سواری در دانشگاه فردوسی برای رفت‌وآمد آسان‌تر دانشجویان و عبور خطوط از مسیر بسیاری از مراکز آموزشی، تجاری و مناطق پرتردد، گواه این ادعاست.

بهاروند اظهار امیدواری کرد که توسعه خطوط دوچرخه‌سواری در مشهد به مرحله‌ای برسد که شهروندان دوچرخه‌شان را در نزدیکی ایستگاه مترو، اتوبوس یا تاکسی پارک کنند و بدین صورت از حمل‌و‌نقل عمومی و ترکیبی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه همه این خودروهای تک‌سرنشین، مجال تنفس را از آسمان شهرمان گرفته و چه کسی است که دلش آسمان آبی نخواهد؟، گفت: من به عزم راسخ دوچرخه‌سواران برای ساختن شهری بهتر ایمان دارم و بهترین‎‌ها را برای شما آرزو می‌کنم.

بهاروند در پایان با اشاره به تفاهمنامه‌ای که بین شهرداری مشهد و پلیس راهنمایی و رانندگی استان و به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ نظم و انضباط ترافیکی در بین شهروندان، مدیریت و راهبری بهینه ترافیک معابر سطح شهر و نظارت بر مسیرهای دوچرخه منعقد شد، اظهارکرد: براساس این تفاهمنامه، 27 میلیاردتومان اعتبار در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گرفت؛ امیدواریم پلیس راهور وظیفه خود در بحث تامین امنیت دوچرخه‌سواران را به درستی انجام دهد چراکه اگر نظارت نکنیم، شرایط برای دوچرخه‌سواران ناایمن خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات