بررسی نقشه راه هوشمندسازي و تبديل ايران به هاب تعميرات ترانسفورماتور منطقه

بررسی نقشه راه هوشمندسازي و تبديل ايران به هاب تعميرات ترانسفورماتور منطقه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، اين كنفرانس مهم‌ترين اتفاق سالانه كشور در صنعت ترانسفورماتور در ايران است كه  هرساله بيش از 500 كارشناس ترانسفورماتور از سراسر دنيا در آن حضور یافته و آخرين پيشرفت‌هاي صنعت ترانسفورماتور را با يكديگر به اشتراك مي‌گذارند.
"مصطفي رجبي مشهدي" معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي توانير و "محمدعلي فرحناكيان" مشاور بين الملل وزير نيرو و سرپرست مركز توسعه صادرات آب و برق در افتتاحيه اين رويداد طی سخنانی مهمترين راهكارهاي توسعه صادرات خدمات فني و مهندسي در حوزه ترانسفورماتور و چالش‌هاي اين صنعت را مورد بررسي قرار خواهند داد.
اين كنفرانس که در آن بيش از 20 مقاله توسط متخصصان ارائه شده است، امسال به منظور حفظ فاصله گذاري اجتماعي، به صورت مجازي و در قالب وب كنفرانس برگزار خواهد شد.
درهمين خصوص دبير كنفرانس هفتم ترانسفورماتور با اشاره به اينكه ايران قدرت اول ساخت و بازسازي ترانسفورماتورهاي قدرت و توزيع برق در منطقه را داراست، گفت: بزرگترين نقطه ضعف تعميرات ترانس نداشتن تجربه كافي در زمينه بازاريابي بين المللي و مشكلات گمركي و بانكي است.
"آرش آقايي فر" اضافه كرد: ايران به فناوري توليد و بازسازي انواع ترانسفورماتورهاي توزيع و قدرت برق دست يافته است، به طوري كه هم اكنون متخصصان ايراني در دو زمينه ساخت و تعميرات ترانسفورماتورها در خاورميانه حرفي براي گفتن داشته و رتبه نخست را به خود اختصاص داده‌اند.
دبير اين كنفرانس اظهار اميدواري كرد برگزاري اين رويداد بتواند در توسعه اين صنعت و ارائه راهكارهايي براي رفع چالش‌هاي پيش رو، مفيد واقع شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات