طراحی و ارائه نرم‌افزار شبیه‌ساز میدان نقش جهان در شهرک علمی - تحقیقاتی اصفهان

طراحی و ارائه نرم‌افزار شبیه‌ساز میدان نقش جهان در شهرک علمی - تحقیقاتی اصفهان

http://www.bananews.ir/نرم‌افزار شبیه‌ساز میدان نقش جهان اصفهان از سوی یک شرکت دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدمهدی کرمانی، مدیرعامل شرکت طراح این نرم‌افزار اظهار کرد: شناخت صحیح و جامع مردم ایران و جهان از میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان، مهمترین هدف تولید نرم‌افزار شبیه ساز میدان نقش جهان اصفهان است.

وی استفاده و آشنایی جوانان با میدان نقش جهان و میراث فرهنگی اصفهان را یکی از اهداف اصلی طراحان این نرم افزار عنوان کرد و افزود: به دلیل استفاده زیاد نرم‌افزار و اینترنت در میان جوانان، این نرم افزار می‌تواند به عنوان یک ابزار علمی و فرهنگی مورد توجه این قشر قرار گیرد.

کرمانی، نرم‌افزار شبیه سازی میدان نقش جهان اصفهان را برای بازارهای جهانی مناسب دانست و بیان کرد: این نرم افزار به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی قابل استفاده است.

وی اضافه کرد: این نرم‌افزار در تیرماه سال ۹۰ در تالار فرشچیان رونمایی و به عنوان بزرگترین پروژه شبیه سازی در خاورمیانه شناخته شد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، عکسبرداری از قسمت‌های مختلف میدان نقش جهان در نرم افزار را یکی از قابلیت‌های مهم این نرم‌افزار دانست و اظهار کرد: ارائه اطلاعات به مخاطب از قسمت‌هایی از میدان نقش جهان از دیگر خصوصیات این نرم‌افزار شبیه سازی شده است.

وی با بیان این‌که این نرم‌افزار به طور کامل سه بعدی طراحی شده است، گفت: در برنامه‌های سه بعدی مکان‌های موجود در آن را می‌توان از زوایای مختلف مشاهده کرد.

کرمانی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به این‌که ۳۸ نفر در تهیه این پروژه به صورت مستقیم فعالیت داشتند، ادامه داد: مهندسان نرم‌افزار و معماری، متخصصان گرافیک و عکسبرداری صنعتی از فعالان مهم در تهیه این نرم‌افزار بوده‌اند.

وی، مدت زمان تهیه نرم‌افزار شبیه ساز میدان نقش جهان اصفهان را حدود ۱۶ماه عنوان کرد و افزود: این پروژه در حدود یکصد میلیون تومان هزینه در برداشته است.

به گفته کرمانی، این نرم‌افزار برای نصب، نیازمند یک رایانه با پردازشگر ۲٫۸ گیگاهرتز، با RAM دو گیگابایت و کارت گرافیکی با RAM پانصد و دوازده مگابایتی است.

وی لازمه طراحی چنین نرم‌افزارهایی را مطالعه و پژوهش مستمر دانست و تصریح کرد: در ابتدای این پروژه، مطالعات فراوانی در خصوص مساحت و اشکال هندسی میدان نقش جهان، نوع معماری و تاریخچه آن انجام گرفته است.

کرمانی عدم حضور مردم در طرح شبیه‌سازی میدان نقش جهان را حفظ تمرکز مخاطب عنوان کرد و گفت: میدان نقش جهان اصفهان در این نرم‌افزار، در حالت شب و روز قابل مشاهده است.

به گفته وی، در شبیه‌سازی میدان نقش جهان اصفهان از تکنولوژی «Real Time Animation» استفاده شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، تجاری سازی نرم‌افزار شبیه‌ساز میدان نقش جهان را هدف بلندمدت طراحان آن دانست و تصریح کرد: نمایش اطلاعات مغازه‌داران میدان نقش جهان در این نرم‌افزار در صورت درخواست آنها یکی از موارد تجاری شدن این محصول است.

 

 

    نظرات