تغییر وضعیت آب شرب در گلستان نیازمند نگاه جدی است/ اعتبار ۴۰۰ میلیون تومانی برای آبگیری سد نرماب

تغییر وضعیت آب شرب در گلستان نیازمند نگاه جدی است/ اعتبار ۴۰۰ میلیون تومانی برای آبگیری سد نرماب

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "قاسم تقی زاده خامسی" عصر امروز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه پروژه‌های متمرکز شرکت آب منطقه‌ای گلستان در راستای هفته بیست و پنجم از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران  در محل پروژه شبکه قره سو- زرین گل اظهار کرد: می‌توانیم بخشی از تامین آب شرب استان را از دریا و بخشی را از سد نرماب که در حال ساخت است تامین کنیم.
وی اضافه کرد: در بازدیدی که از سدنرماب انجام شد، مشخص شد همه شرایط برای آبگیری سد نرماب در پایان اردیبهشت ماه فراهم شده و در سال جاری به 400 میلیارد اعتبار نیاز است که آن را تامین می‌کنیم.
معاون آب و آبفا وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تا امروز 290 میلیارد تومان اعتبار این سد برای سال جاری فراهم شده است.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا  یادآور شد: طرح شبکه قره سو- زرین گل که امروز کلنگ آن به زمین زده شد، طرح  مهمی بود که 92 میلیون یورو اعتبار آن در معیشت و اشتغال این منطقه تاثیر گذار است.
وی بیان کرد: امیدواریم اجرای این طرح ظرف مدت معین انجام شده و برای مردم  منطقه تاثیر گذار باشد.

همچنین "هادی حق‌شناس" استاندار استان گلستان در این مراسم اظهار کرد: علی‌رغم اینکه میزان بارش گلستان (۴۵۰ میلی‌متر در سال) دو برابر میزان بارش کشور (۲۵۰ میلی‌متر در سال) است اما این گلستان تنها استانی است که و آب آشامیدنی مردم را فقط از منابع زیرزمینی تامین می‌کند.
وی افزود: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با وزیر نیرو، اجرای 350 میلیارد تومان پروژه در سال‌جاری، اجرای 1500 میلیارد تومان پروژه در سال آینده و در برنامه هفتم توسعه نیز اجرای 3 هزار میلیارد تومان پروژه در گلستان تعریف شده تا از این طریق بتوانیم عقب ماندگی‌های این استان را جبران کنیم.
استاندار گلستان با اشاره به اهمیت جایگاه این استان در تضمین امنیت غذایی کشور گفت: گلستان دومین تامین کننده گندم کشور، اولین تولید کننده کلزای کشور، تامین کننده 12 درصد مرغ ایران و بخش عظیمی از محصولات کشاورزی و غذایی کشور است.
حق شناس یادآور شد: در این دولت میزان برق تولیدی کشور ۲۰ هزار مگاوات و تعداد 50 سد به سدهای کشور افزوده شده است.
وی ادامه داد: در کشور شرایط سخت تحریمی وجود دارد به گونه‌ای که حجم تجارت خارجی از ماهانه ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۰ به ۳۰ هزار میلیارد تومان در ۶ ماهه اول ۹۹ کاهش یافته و در چنین شرایطی این افتتاحات و کلنگ زنی‌ها صورت می‌گیرد که حرکت مثبتی است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات