تامین آب قرچک پایدار شده است

تامین آب قرچک پایدار شده است

به‌‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزرات نیرو (پاون)، "حمیدرضا نامداری" افزود: تا پیش از بهره‌برداری از تصفیه‌خانه هفتم آب تهران، صد درصد آب شرب شهرستان قرچک از منابع زیرزمینی تامین می‌شد، اما با انتقال آب سد ماملو به این تصفیه‌خانه شهروندان شهرستان قرچک از منابع آب سطحی با کیفیت بالا و پایدار برخوردار شدند.

او افزود: بر اساس مطالعات انجام شده برای افق انتهای سال 1400 کمبود آب شرب شهرستان قرچک حدود 550 لیتر بر ثانیه پیش‌بینی شده بود؛ این کسری از طریق تخصیص و انتقال آب از سد ماملو و تصفیه‌خانه هفتم آب تهران و بهره‌برداری از منابع زیرزمینی با اجرای پروژه‌های حفر و تجهیز، احیا و بهسازی چاه‌ها و بازسازی شبکه‌ و انشعاب‌های فرسوده برطرف شد.

مدیرعامل آبفای جنوب شرقی استان تهران در تشریح برنامه‌های توسعه تامین آب شرب پایدار از منابع آب سطحی در شهرستان قرچک، گفت: برنامه‌های متعددی از جمله اجرای 5 کیلومتر خط انتقال آب با استفاده از لوله 900 میلی‌متری، ساخت فاز نخست مخزن ذخیره آب شرب محمودآباد و ساخت فاز اول مخزن ذخیره سایت باهری در دستور کار قرار دارد و نیازمند اعتباری در حدود 1210 میلیارد ریال است؛ با تخصیص و تأمین این اعتبار از منابع پروژه‌های عمرانی این پروژه‌ها با سرعت بیشتری اجرا و به بهره‌برداری خواهند رسید.


پیشرفت 90 درصدی پروژه جمع‌آوری فاضلاب قرچک

مدیرعامل آبفای جنوب شرقی استان تهران در ادامه با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری در شهرستان قرچک، گفت: مطابق برنامه‌ریزی و اقدامات انجام‌شده حدود 110 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب از مجموع 170 کیلومتر فاز اول در شهر قرچک اجرا شده و هم‌اکنون پیمانکاران این طرح در حال اجرای باقی‌مانده شبکه فاضلاب هستند.

او تاکید کرد: خط اصلی انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه با پیشرفت ۹۰ درصدی درحال اجراست و با اجرای حدود ۲۰۰ متر از این خط و رفع انفصال زیرگذر راه‌آهن با اجرای لوله گذاری به قطر ۸۰۰ میلی‌متر، پروژه خط انتقال فاضلاب این شهر تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

نامداری با اشاره به تملک زمین مورد نیاز برای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب قرچک افزود: پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست در حال انجام است و به ‌زودی مناقصه ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قرچک برگزار خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات