حمایت از تولیدکنندگان بومی با خرید ۸۰ درصد از گل های مورد نیاز  ...

حمایت از تولیدکنندگان بومی با خرید ۸۰ درصد از گل های مورد نیاز ...

حمایت از تولیدکنندگان بومی با خرید ۸۰ درصد از گل های مورد نیاز استقبال از بهار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته برای استقبال از بهار ۱۴۰۰ در سطح کلان شهر مشهد و از طرفی ظرفیت خوب تولید در بین تولیدکنندگان داخل استان، تلاش شده تا گل های موردنیاز که قابلیت تولید با کیفیت مناسب توسط تولید کنندگان بومی وجود دارد، از داخل استان تامین شود، در همین راستا، با توجه به نزدیکی محل تولید، و قابلیت رقابت با تولیدکنندگان خارج استان، به عنوان نمونه بیش از ۱۱ میلیون بوته گل بنفشه مورد نیاز بهار، توسط تولید کنندگان مشهدی، تامین خواهد شد.
وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، در برنامه های بهار ۱۴۰۰، کاشت گل های پیازی به صورت متمرکز در برخی بوستان‌ها نظیر بوستان ملت که در سال‌های گذشته متداول بود، صورت نخواهد گرفت و در راستای جلوگیری از تمرکز جمعیت، مقرر شده گلهای پیازی لاله و نرگس در سطح معابر و عرصه های عمومی کاشته و زینت‌بخش بهار مشهد شوند.
یعقوبی ادامه داد: امسال با توجه به برگزاری مناقصه عمومی، بیش از ۸۰ درصد از گل های مورد نیاز استقبال از بهار از داخل استان تهیه می‌شود که این میزان، در مقایسه با سال های قبل، بی‌سابقه است و به توانمند سازی تولیدکنندگان داخل استان و افزایش اشتغال، کمک خواهد کرد.
معاون شهردار مشهد ادامه داد: علاوه بر برنامه ریزی در راستای کاشت بوته های گل فصلی، به منظور افزایش زیبایی بصری فضای سبز شهری و توسعه گل های دائمی در سطح شهر، تا پایان آذرماه بیش از ۱۰ هزار درختچه گل دار نیز در سطح شهر مشهد کاشته خواهد شد.
شهناز رمارم، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این بازدید، با اشاره به عملکرد خوب شهرداری در زمینه برنامه ریزی در راستای تامین گونه های مورد نیاز از داخل استان گفت: مبنای شورای پنجم این بوده است که بتوانیم شهروندان را ابتدا در شهر مشهد و سپس در شهرهای دیگر استان تقویت کنیم و به همین منظور در سال گذشته مصوبه‌ای داشتیم که در حوزه تامین گل و گیاه مورد نیاز در فضاآرایی شهر، این گونه ها از تولید کننده های داخل استان تامین شود.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم سیاست حمایت از تولیدکنندگان داخل استان را پیش ببریم، باید از ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در حوزه تولید کنندگان گل و گیاه حمایت کنیم و با نظارت و حمایت مستمر در این زمینه گام برداریم.
رمارم افزود: متاسفانه فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در استان ما، سالهاست که با مشکل اشتغال مواجه هستند و امیدواریم این سیاست‌های حمایتی بتواند انگیزه ای برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای این فارغ التحصیلان باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات