ساخت 2 مجتمع آبرسانی روستایی در شهرستان سنندج

ساخت 2 مجتمع آبرسانی روستایی در شهرستان سنندج

به‌‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مازیار سهراب نژاد" با اعلام این خبر اظهار کرد: با بهره‌برداری از این مجتمع‌ها 11 روستای برازان، دولت آباد، صلوات آباد، بنیدر، دریله، رشنش، دانیکش، نگل، برقرو و زونج از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سنندج با بیان اینکه عملیات ساخت مجتمع نایسر- صلوات آباد هم اکنون دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: با احداث این مجتمع که طبق پیش بینی‌ها پایان سال‌جاری خواهد بود، بیش از پنج هزار و 600 نفر از خدمات تأمین اب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند می‌شوند.
وی همچنین اطلاعات این پروژه را شامل دو حلقه چاه نیمه عمیق، یک دهنه چشمه، 26 هزار و 277 متر خط انتقال، یک هزار و 370 مترمکعب حجم مخزن و پنج باب ایستگاه پمپاژ و 15 هزار و 150 متر شبکه توزیع عنوان کرد.
سهراب نژاد تصریح کرد: عملیات اجرایی مجتمع "نگل برقرو" نیز عملیاتی از قبیل یک حلقه چاه نیمه عمیق، یک هزار و 330 متر مکعب حجم مخزن و دو باب ایستگاه پمپاژ  و 9 هزار و 600 متر از خط انتقال فاز یک آن در حال اجراست.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود 6 هزار متر از خط انتقال آن اجرا شده است، افزود: در مجموع خط انتقال این مجتمع 30 هزار و 585 متر بوده و تکمیل این پروژه سال 1401 پیش‌بینی شده است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سنندج در ادامه به میزان اعتبارات تخصیص یافته به مجتمع‌های آبرسانی مذکور اشاره کرد و افزود: میزان اعتبار مصوب شده برای مجتمع نایسر- صلوات آباد بالغ بر 12 میلیارد و 800 میلیون ريال بوده که میزان اعتبار تخصیص یافته 11 میلیارد و 270 میلیون ريال و اعتبار مصوب مجتمع نگل برقرو نیز 51 میلیارد و 368 میلیون ريال و تخصیص یافته 34 میلیارد و 472 میلیون ريال است.
وی ادامه داد: مجتمع آرندان نیز آذر ماه سال گذشته همزمان با سفر وزیر نیرو به استان به بهره‌برداری رسید که هم اکنون فعال است؛ این مجتمع، آب 6 روستای سرخه‌دزج - آرندان- اجگره- نوره- صوفیان- کلکان با جمعیت پنج هزار 331 نفر و یک هزار و 568 خانوار را تامین می‌کند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات