"برق امید" طرحی برای تحقق اهداف و برنامه‌های رونق و جهش تولید

"برق امید" طرحی برای تحقق اهداف و برنامه‌های رونق و جهش تولید

به‌‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزرات نیرو (پاون)، "هیوا لهونیان" با بیان این مطلب اظهار کرد: از ابتدای آبان ماه طرح «برق امید» در کردستان همزمان با سراسر کشور اجرا شد که بر اساس آن مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم شده و از این میان بهای برق مصرفی گروه کم مصرف با ۱۰۰ درصد تخفیف یعنی به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.
وی در ادامه داد: کم‌مصرف‌ها به مشترکانی گفته می‌شود که از مهرماه تا اردیبهشت ماه مصرف متوسط ماهانه انرژی برق آن‌ها تا ۸۰ کیلووات ساعت و برای ماه‌های گرم (خرداد تا شهریور) تا ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه با اشاره به گروه خوش مصرف‌ها افزود: این گروه مشترکانی هستند که در ماه‌های مهر تا اردیبهشت بین ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت متوسط مصرفشان باشد و در چهار ماه دیگر سال متوسط مصرفشان بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت باشد و مشترکان پرمصرف نیز در ماه‌های گرم بالای ۳۰۰ کیلووات ساعت و در سایر ماه‌های سال بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت مصرف برق آن‌ها است.
وی در ادامه تأکید کرد: طرح برق امید در حالی مطرح می‌شود که بی‌تردید، امروز تولید برق پایدار و رساندن آن به دست مشترکان، صرفه‌جویی در مصرف، حمایت از برنامه‌های حفاظت از محیط‌زیست و در نهایت امر، تحقق اهداف و برنامه‌های رونق و «جهش تولید»، ضرورت روز کشور محسوب می‌شود و البته صنعت مولّد و بزرگ برق در همه این بخش‌ها دارای نقش‌های غیرقابل انکاری است.
لهونیان در بخشی دیگر از سخنان خود و با اشاره به دو دسته خوش مصرف و پر مصرف ابراز امیدواری کرد: گروه‌های «خوش‌مصرف» عزم خود را برای کاهش مصرف به میزان مورد انتظار جزم کرده تا به جرگه‌ی مشترکان کم‌مصرف بپیوندند و همچنین اصلاح و تغییر رفتار مصرفی گروه های "پر‌مصرف" می‌توانند به سمت خوش مصرف یا کم مصرف سوق پیدا کرده و این مهم، فرصت قابل‌توجهی برای تقویت بخش صادرات انرژی و سایر حوزه‌های مولد متاثر از برق فراهم خواهد کرد که این ضرورت امروز کشور و هدفی غایی در سال "جهش تولید" است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه با اشاره به چگونگی اطلاع مشترکان از این که جزو کدام دسته از مصرف کنندگان هستند، گفت: مشترکان با مراجعه به سایت ساپا به آدرس https://ios.saapa.ir/auth/register و وارد کردن شناسه قبض می‌توانند مشمول بودن انشعاب برق موردنظر خود را در طرح «برق امید» مورد بررسی قرار دهند.
لازم به ذکر است شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان دارای ۶۷۲ هزار مشترک بوده که بالغ بر ۵۵۶ هزار مشترک در دسته مشترکان خانگی هستند و از این تعداد بالغ بر ۱۲۰ هزار مشترک نیز در گروه مشترکان کم مصرف قرار دارند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات