پیگیری پلمب انبارهای باربری غیر مجاز اطراف پایانه امام رضا(ع) از طریق ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ در جهت آشنایی هر چه بیشتر با فعالیت های سازمان پایانه های مسافربری، پاسخگویی به درخواست های پرتکرار مردمی و پیگیری حل مسائل پاسخگویی نشده شهروندان در این حوزه، از پایانه مسافربری امام رضا (ع) بازدید کردند.
حسینی، معاون اجرایی سازمان پایانه های مسافربری در جریان این بازدید اظهار کرد: حدود ۲۵ تا ۳۰ نهاد و شرکت مسافربری در پایانه های مسافربری مستقر بوده و به شهروندان و مسافران خدمت رسانی می کنند اما نظارت بر عملکرد آنها بر عهده شهرداری نبوده و بر عهده اداره کل راه داری و حمل و نقل جاده ای است.
وی در پاسخ به یکی از درخواست های پرتکرار شهروندان بیان کرد: از طریق کمیسیون بند ۲۰، پیگیر پلمب انبارهای بار و توشه غیرمجاز فعال در حوالی پایانه مسافربری امام رضا (ع) هستیم که برای شهروندان مزاحمت دارند و در همین راستا، انبار توشه دوم پایانه نیز با ظرفیت بیشتر در حال احداث است.
۴۰ درصد مسافران قبل از ورود به پایانه های مسافربری مشهد بلیت الکترونیکی تهیه می کنند
در ادامه این بازدید، کاظمی، مدیر روابط عمومی و فرهنگی سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد نیز با بیان این مطلب که در حال حاضر حدود ۴۰ درصد مسافران، در بیرون از پایانه، به صورت الکترونیکی بلیت خریداری کرده و با در دست داشتن بلیت وارد پایانه های مسافربری مشهد می شوند، ادامه داد: ۵۰ درصد مسافران نیز در داخل پایانه های مسافربری از طریق وب کیوسک های مستقر، نسبت به خرید بلیت خود اقدام کرده و ۱۰ درصد دیگر نیز با مراجعه به کانترهای موجود، بلیت های یک ساعت مانده به حرکت تهیه می کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد با دارا بودن پایانه مسافربری امام رضا (ع) به مساحت ۴۷ هکتار به عنوان یک پایانه متمرکز و به عنوان بزرگ ترین پایانه شرق کشور، دو پایانه نیمه متمرکز و ۳ ایستگاه سوار، به خیلی عظیمی از زائران و شهروندان خدمت رسانی می کند.
خدمت رسانی ۳۰ نهاد و شرکت در پایانه مسافربری امام رضا (ع) به زائران و مسافران
کاظمی گفت: پایانه امام رضا (ع) دارای ۶ لاین پرداخت عوارض در گیت ورودی جهت کاهش ترافیک اتوبوس ها، دارای گنجایش برای پارک حدود یک هزار و ۲۰۰ اتوبوس، خوابگاه رانندگان با ظرفیت ۲۵۰ نفر، کلانتری ویژه برای رسیدگی ویژه به معضلات پایانه از قبیل تکدی گری، جایگاه ممتاز سوخت، جایگاه ویژه اعزام سربازان وظیفه، تعمیرگاه های تخصصی اتوبوس و همچنین کارواش اتوبوس می باشد.
وی اضافه کرد: سرویس دهی با ون به شهرهای کشور افغانستان نیز از این پایانه صورت می گیرد که قبل از شیوع ویروس کرونا، سرویس دهی به شهرهای عراق نیز برقرار بود. همچنین از رانندگان این حوزه خواسته شده است تا با اسکان در خوابگاه پایانه، از ایجاد مزاحمت برای همسایگان و شهروندان خودداری کنند. تاکسی ها نیز نقش ویژه ای در حمل و نقل درون شهری مسافران پایانه یافته و ایستگاه آنها به نزدیک ترین مکان در خروجی پایانه منتقل شده است.
دریافت و پاسخگویی درخواست های مسافران پایانه های مسافربری مشهد توسط مرکز ۱۳۷
احمد رمضانی فرخد، سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد نیز در این بازدید اظهار داشت: برگزاری این بازدیدها، به توانمندسازی کارشناسان ۱۳۷ کمک کرده و در راستای این توانمندسازی، ما می توانیم شهروندان تماس گیرنده با ۱۳۷ را اقناع و راهنمایی نموده و در نهاین رضایتمندی آنها را از مدیریت شهری افزایش دهیم.
وی افزود: هر روزه، تعداد زیادی زائر و مجاور، از طریق پایانه های مسافربری مشهد، به مقاصد مختلف در رفت و آمدند که در خلال حضور در پایانه ها، ممکن است با مسائلی مواجه شوند، در اینگونه مواقع، ۱۳۷ به عنوان گوش شنوای مدیریت شهری و زبان گویای شهروندان، مسائل آنها را شنیده و در پاسخگویی به موقع به این درخواست ها، با همراهی مسئولان سازمان پایانه های مسافربری، می کوشد.
نظرات