اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه ستاد بحران در سطح شهر مبارکه در حال انجام است

اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه ستاد بحران در سطح شهر مبارکه در حال انجام است

داوود ایرانپور، معاون خدمات شهری و دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری مبارکه از انجام اقدامات اصلاحی ستاد مدیریت بحران در سطح شهر و محلات خبر داد و به تشریح اقدامات صورت گرفته در این زمینه پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز؛ داوود ایرانپور با تأکید بر آمادگی ستاد مدیریت بحران این شهرداری ، اظهار داشت: با پیش‌بینی تمهیدات لازم، آمادگی  نیروهای انسانی و برخورداری از تجهیزات و تحت کنترل بودن امور، در مواجهه با بارش‌های  فصل زمستان شاهد بازگشت به روند و وضعیت معمول در کمترین زمان خواهیم بود.

وی بازدیدهای پیاپی از نقاط حادثه‌خیز، اتخاذ تصمیمات مهم برای پیش‌گیری از حوادث احتمالی و عملیات لایه روبی کانال‌های روباز و سرپوشیده را در چهارچوب فعالیت‌های ستاد مدیریت بحران شهرداری معرفی کرد و افزود: احداث چاه‌های جاذب، لایروبی و تعریض کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی، تکمیل آبراه‌ها و ...  ازجمله اقداماتی است که برای کاهش سطح آب‌گرفتگی معابر در صورت بارش پرحجم باران در حال انجام است.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری مبارکه گفت: به‌منظور آمادگی در مقابله با بحران‌های فصل سرما، مقرر گردیده عوامل اجرایی ثابت و توجیه شده توسط امور شهر در هنگام نزولات جوی ضمن شناسایی نقاط بحران‌خیز در محل‌های مستعد بحران و آب‌گرفتگی مستقر شوند تا نسبت به رفع و کاهش مشکلات احتمالی اقدامات موردنیاز را انجام دهند.

مهندس ایرانپور  با اشاره به لزوم آمادگی برای رویارویی حوادث طبیعی فصلی ناشی از بارش‌های باران و برف و کولاک و همچنین تغییرات نابهنگام جوی در فصل پاییز، افزود: مجموعه شهرداری، تمهیدات لازم را برای پاک‌سازی و لایروبی انهار و مسیل‌ها در داخل شهر انجام داده، رصد و بازبینی دوره‌ای پل‌های کم ارتفاع که در زمان جاری شدن سیلاب باعث بسته شدن مسیر و انحراف آب و بروز خسارات  می‌شود نیز در دستور کار قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه اکیپ‌هایی با تجهیزات کامل جهت پاک‌سازی و رفع گرفتگی مسیر و مسیل‌ها در هنگام نزولات آسمانی در حوزه معاونت خدمات شهری برای فصل زمستان مستقر هستند، در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه بخشی از شبکه فرعی جمع آوری آب های سطحی گنجایش جمع‌آوری آب در هنگام بارندگی‌های سنگین را ندارند اصلاح نهرها و کانال‌ها در دستور کار است که البته باید توجه داشت این موضوع، مسئله زمان‌بری است اما با قرار دادن این مسئله به‌عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی شهرداری با سرعت در حال اصلاح و بهسازی این سازه‌های شهری هستیم.

وی گفت: ازجمله مواردی که می‌تواند درروند طبیعی هدایت و دفع آب‌های سطحی اختلال جدی ایجاد نماید، وجود زباله و اشیاء رهاشده در مسیرها می‌باشد؛ لذا به همین منظور از شهروندان گرامی، کسبه و اصناف تقاضا می‌گردد با همکاری و مشارکت خود از ریختن اشیا، اجسام و زباله در جوی‌ها و آبراه‌های سطح شهر، خودداری نمایند.

معاون خدمات شهری مبارکه افزود: اصلی‌ترین دلیلی که موجب بروز مشکل در هدایت و دفع آب‌های سطحی شهر می‌گردد را می‌توان مربوط به زباله‌هایی دانست که به هر نحوی در مسیرهای هدایت آب‌های سطحی و زیر پل‌ها قرارگرفته‌اند.

ایران پور با تأکید بر نقش مهم و تأثیرگذار دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران، ادامه داد: با توجه ویژه به مدیریت بحران و نقش اثرگذار دستگاه‌های اجرایی در مقابله با بحران، می‌توانیم میزان موفقیت، درست و سنجیده عمل کردن و تصمیمات مدیریتی را در شرایط احتمالی و بحران بالا ببریم.

وی از آمادگی امکانات شهرداری برای مدیریت بحران در فصل بارش‌ها خبر داد و گفت: تا حد امکان اقدامات پیشگیرانه انجام‌شده و شهروندان گرامی نیز می‌توانند با شماره تلفن‌های 52421111  و 137  به‌صورت ۲۴ ساعته با ستاد بحران شهرداری مبارکه در ارتباط باشند.













لینک اصل خبر در سایت شهرداری مبارکه

    منبع خبر

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه یک شهرداری در شهر مبارکه می باشد

      نظرات