هوشمندسازی 40 دستگاه کنتور آب در شهر گلبهار

هوشمندسازی 40 دستگاه کنتور آب در شهر گلبهار

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مصطفی محمدی" با اشاره به ساخت هزار و 500 باغ ویلا در شهرستان چناران و شناسایی 500 باغ ویلا در شهر جدید گلبهار افزود: از آنجا که بیشتر این واحدها خالی از سکنه بوده و مالکان به شکل دائم در محل حضور ندارند و امکان قرائت کنتور و ثبت میزان مصرف مشترکان امکان پذیر نبود، هوشمندسازی دستگاه‌های ثبت مصرف آب این واحدها با همکاری یک شرکت دانش بنیان آغاز شد.
وی گفت: با نصب دستگاه روی کنتور مشترکان، ضمن آگاهی از میزان مصرف بدون حضور مامور در محل، از هدررفت آب هم جلوگیری شده و مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف هم برای مشترک امکان‌پذیر می‌شود.
به گفته وی، هوشمندسازی کنتورها منجر به رفع بخشی از کمبود آب در شهر گلبهار به‌ویژه در پیک مصرف تابستان خواهد شد.
وی افزود: این نوع کنتور از دقت بالایی برخوردار بوده و حتی قادر است میزان مصرف کولرهای آبی را تشخیص داده و ثبت و اعلام کند.
محمدی با بیان اینکه الگوی مصرف آب به ازای هر نفر 15 مترمکعب در ماه تعیین شده است، اجرای طرح پیمایش کنتورهای آب در این شهر را خاطرنشان کرد و اظهار داشت: یکی از مزایای مهم این پیمایش کمک به شناسایی و قطع  انشعاب‌های غیرمجاز در باغ ویلاها بوده که این امر در راستای جلوگیری از تضییع حقوق مشترکان و مدیریت مصرف آب نقش بسزایی دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات