جایزه سال سهراب سپهری فرصتی برای پاسداشت مقام شاعر و نقاش نوگرای کاشانی

جایزه سال سهراب سپهری فرصتی برای پاسداشت مقام شاعر و نقاش نوگرای کاشانی

▫️محمد‌حسین واحدیان با بیان این مطلب گفت: این رقابت با محوریت تصویرسازی اشعار سهراب سپهری به منظور آشنایی هرچه بیشتر جامعه با اندیشه‌های این شاعر و نقاش ایرانی و نیز ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت‌های هنری مرتبط با گرافیک، تصویرسازی و ادبیات فرصت مغتنمی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنرمندان سراسر کشور فراهم می‌کند.

▫️وی یادآور شد: پیش از این قرار بود این رویداد با عنوان « اتاق آبی» و به عنوان جشنواره تصویر سازی اشعار  سهراب سپهری به دبیری حسین صدقی اجرا شود ولی به پیشنهاد سید محمدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با پیگیری دبیر آن از جشنواره به جایزه سال تغییر یافت.

▫️رئیس ستاد برگزاری این جایزه بیان کرد: هنرمندان تصویرگر برای شرکت در این رقابت تا 20 آبان ماه فرصت دارند تا با ارسال آثار در این رویداد که با هدف حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان انجام می‌شود، شرکت کرده و بعد از دو مرحله داوری آثار در نیمه اول آذر ماه این جایزه به سه اثر برگزیده تعلق خواهد گرفت.

▫️واحدیان از برگزاری شب‌های هنر کاشان به عنوان یکی از برنامه‌های این جایزه نام برد که برای پیشگیری از شیوع کرونا لغو شد و از طرح بهسازی سنگ مزار سهراب سپهری همزمان با این رویداد خبر داد.

▫️وی با اشاره به اینکه مزار سهراب سپهری به ظرفیتی گردشگری در مشهد اردهال کاشان تبدیل شده و در همه ایام سال، فرهنگ دوستان و گردشگران از سراسر کشور در مزار این شاعر حاضر می‌شوند، گفت: در راستای برگزاری این جایزه، طرح بهسازی سنگ مزار این شاعر در دستور کار شورای هنر شهرداری قرار گرفت و به زودی طرح جدید سنگ مزار سهراب با بهره‌گیری از نظرات هنرمندان شاخص و مطرح کشور اجرا می‌شود.

▫️نائب رئیس شورای هنر شهرداری کاشان یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از فراخوان و شرایط شرکت در نخستین جایزه سال تصویر سازی اشعار سهراب سپهری و یا ثبت نام در کارگاه‌های آموزشی این رویداد به صفحه اینستاگرام این جایزه به نشانی  sohrab.sepehri.annual.award  مراجعه کرده و یا با شناسه واتساپ 09050917178 در ارتباط باشند .

▫️نخستین جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری به پیشنهاد نماینده کارگروه گرافیک شورای هنر شهرداری کاشان با تلاش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و طی همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آذر ماه سال جاری در فرهنگ‌سرای مهر برگزار می‌شود.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات