شهروندان عوارض شهرداری را الکترونیکی پرداخت کنند/ الکترونیکی شدن پرداخت عوارض

شهروندان عوارض شهرداری را الکترونیکی پرداخت کنند/ الکترونیکی شدن پرداخت عوارض

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، علی‌اصغر اباذری سرپرست سازمان فاوا شهرداری ساری از راه‌اندازی سامانه پرداخت عوارض شهرداری ساری خبر داد و گفت: به دلیل اهمیت ارائه خدمات به شهروندان با استفاده از ظرفیت شبکه اینترنت و عدم لزوم مراجعه شهروندان به شهرداری برای پرداخت عوارض در ايام انتشار ویروس کرونا، با تلاش همکاران سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، سامانه پرداخت عوارض شهرداری ساری طراحی، اجرا و راه‌اندازی شده است.

وی افزود: شهروندان می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی شهرداری ساری به آدرس www.sari.ir و ورود به بخش پرداخت عوارض، با وارد نمودن کد شناسایی قبض نسبت به پرداخت اینترنتی عوارض اقدام نمایند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری به موضوع تفکیک زباله و نقش اثرگذار سازمان مدیریت پسماند در حفظ محیط‌زیست اشاره کرد و افزود: شیوه فرهنگ‌سازی و همکاری شهروندان در این زمینه قابل‌توجه بوده و پس از تفکیک زباله‌های قابل بازیافت، می‌توانند پسماند را به مأموران و یا ایستگاه‌های مدنظر در سطح شهر تحویل داده و از امتیازات تعریف‌شده شهروندی برخوردار شوند.

وی افزود: به منظور الکترونیکی سازی این فرایند و به‌کارگیری از ظرفیت‌های بومی حوزه فناوری اطلاعات در این بخش، سازمان فاوا درنظر دارد سامانه و نرم‌افزار موبایلی را در آینده نزدیک به بهره‌برداری برساند.

اباذری ادامه داد: شهروندان می‌توانند با نصب این نرم‌افزار موبایلی یا ورود به سامانه، پسماند تفکیکی را در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل دهند و طبق آیتم‌های تعریفی از امتیازات شهروندی برخوردار شوند.

وی به راه اندازی سامانه پرداخت عوارض نوسازی پسماند در سایت شهرداری ساری اشاره کرد و افزود: در این سامانه شهروندان بدون مراجعه به شهرداری می توانند عوارض نوسازی را از طریق این سایت پرداخت کنند.

اباذری با اشاره به راه‌اندازی سیستم یکپارچه سازی و نوسازی، راه اندازی این سیستم را ارائه خدمات شهری به شهروندان در راستای تحقق شهر الکترونیک عنوان کرد.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری راه‌اندازی سامانه شفافیت اشاره کرد و گفت: بر اساس این سامانه تمامی قراردادها، آیتم هدف ضوابط شهری و کدهای نوسازی بر روی سیستم نمایش داده می‌شود و شهروندان می‌توانند از خانه‌هایشان این موارد را رصد کنند.

اباذری همچنین از پروژه «پایش تصویری» توسط این سازمان خبر داد و به بهره‌برداری پایش تصویری در پارک ملل اشاره کرد و افزود: این سیستم در دیگر پارک‌های ساری نیز اجرا می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات