اصلاح الگوی مصرف، حرف اول در برق امید است/ کاهش 10 درصد از میزان مصرف مشترکان پرمصرف با اجرای طرح برق امید

اصلاح الگوی مصرف، حرف اول در برق امید است/ کاهش 10 درصد از میزان مصرف مشترکان پرمصرف با اجرای طرح برق امید

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد علی اکبری" در مصاحبه با برنامه رادیویی "ب مثل برق، مثل زندگی"در خصوص طرح ملی برق امید گفت: طرح برق امید در شهریورماه به تصویب هیئت وزیران رسید و از اول آبان کلید خورد که هدف از اجرای آن قدردانی از مشترکان کم‌مصرف و از همه مهم‌تر تشویق مشترکان پرمصرف به صرفه جویی بیشتر است.
وی افزود: در این طرح مشترکان کم‌مصرف که مصرف آ‌ن‌ها در ماه‌های غیر گرم سال زیر 80 کیلووات ساعت و در ماه‌های گرم سال با توجه به میزان گرما و نوع منطقه گرمسیر از 400 تا 100 کیلووات ساعت باشد مشمول تخفیف 100 درصدی قبوض برق خود خواهند شد به طوری که بیمه، آبونمان و غیره نیز توسط وزارت نیرو پرداخت خواهد شد.
علی اکبری خاطرنشان کرد: مشترکان خوش‌مصرف دسته دیگری از مشترکان هستند که بر اساس الگوی مصرف تدوین شده در سال 97 با توجه به اینکه اصفهان در بخش های معمولی قرار می‌گیرد، مشترکانی که در ماه‌های گرم سال یعنی خرداد، تیر، مرداد و شهریور 300 کیلووات و در ماه‌های غیر گرم 200 کیلووات به صورت سرانه ماهانه مصرف داشته باشند جزو مشترکان خوش مصرف هستند و مشترکان که بیش از مقادیر اعلام شده مصرف کرده‌اند به عنوان گروه پرمصرف‌ شناخته می‌شوند.
وی تصریح کرد: بر این اساس هزینه برق مشترکان کم‌مصرف شامل تخفیف 100 درصدی خواهد شد ، تعرفه برق مشترکان خوش‌مصرف نیز با سالانه 7 درصد افزایش قیمت محاسبه می‌شود و مشترکان پرمصرف علاوه بر افزایش سالانه 7 درصدی 16 درصد نیز جریمه به دلیل مصرف بیشتر پرداخت خواهند کرد.
وی ادامه داد: پیامکی برای تمام مشترکان برق اصفهان در آبان ماه ارسال شد و مشترکان با وارد شدن در لینک ارسالی به نرم افزار" برق من" متصل شده و از این طریق نسبت به میزان مصرف خود مطلع می‌شوند و بر اساس اینکه قبوض به صورت 45 روزه صادر می‌شود باید مشترکین با احتساب ماهانه میزان مصرف خود، برنامه‌ریزی های لازم را برای کاهش مصرف خود انجام دهند.
وی در خصوص راهکارهای کاهش مصرف عنوان کرد: مشترکان همواره باید به سه سوال در هنگام استفاده از وسایل برقی توجه داشته باشند تا بتوانند میزان مصرف خود را کنترل کنند، چطور مصرف کردن، چگونگی مصرف و زمان استفاده از وسایل برقی سه موضوع مهم برای کاهش میزان مصرف است.
علی اکبری یادآور شد: با اجرایی شدن برق امید مشترکان به سمت اصلاح شیوه مصرف و افزایش صرفه‌جویی حرکت می‌کنند و بر اساس تحقیفات با اجرای این طرح 10 درصد از میزان مصرف مشترکان پرمصرف کاسته می‌شود.
وی گفت: در این طرح آنجه که مهم است قیمت گذاری برق نیست بلکه مدیریت مصرف برق و صرفه‌جویی مردم در این زمینه است که اثرات زیست محیطی و پیشگیری 5 میلیون تن گاز دی اکسید کربن را نیز به همراه دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات