تولید و تکثیر انواع گل‌های فصلی باهدف خودکفایی و کاهش هزینه‌ها

تولید و تکثیر انواع گل‌های فصلی باهدف خودکفایی و کاهش هزینه‌ها

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، عین الله احمدی رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مرکز مازندران بابیان اینکه فضاي سبز يكي از مهم‌ترین نمودهاي عملكرد شهري به شمار می‌رود كه علاوه بر زيبايي بخشيدن به منظر شهري در تقويت روحيه و شادابي شهروندان نيز تأثیرگذار است، گفت: شهروندان نقش بسزایی در نگهداري از فضاهاي سبز شهري دارند.

وی هرس گیاهان پرچینی به طول 6 هزار و 300 متر، سم‌پاشی به مقدار 402 لیتر، حذف پا جوش درختان و درختچه‌ها 12 هزار 332 اصله، هرس فرم دهی درختان 850 اصله و دو هزار مترمربع وجین چمن  رااز اقدامات این سازمان در بازه زمانی یک‌ماهه برشمرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ساری گفت: کاشت 650 اصله درختچه‌های زینتی، کاشت چهار هزار و 134 بوته گل دائمی، کاشت 55 هزار و 400 بوته گل‌های فصلی و کاشت یک هزار و 545 بوته گیاهان پوششی و رونده دیگر عملیات اجرایی این سازمان در این مدت بوده است.

وی با اعلام اینکه 124 اصله درخت برای توسعه فضای سبز در سطح شهر کاشته شد از آماده سازی 17 هزار مترمربع بستر برای کاشت گل و گیاه خبر داد و ادامه داد: 1900 مترمربع از بلوارها و میدان‌ها شهری چمن‌کاری شد.

احمدی از عملیات سم‌پاشی 15 هزار و 300 لیتر باهدف دفع آفات نباتی، مبارزه با بیماری‌های گیاهی، افزایش عمر درختان و نیز جلوگیری از طغیان آفات خبر داد و گفت: سم‌پاشی درختان با رعایت اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد توسط اکیپ‌های فضای سبز انجام‌شده است.

رئیس سازمان فضای سبز شهرداری گفت: در همین مدت 6 هزار و 500 نشاء گلدانی تکثیر و 160 هزار بوته گل فصلی برای کاشت در فضای شهری در گلخانه این سازمان تولید شد.

احمدی همچنین چهار هزار و 500 درختچه زینتی، 1700 گلدان گل کاشانه‌ای را از دیگر تولیدات گلخانه شهرداری عنوان کرد و افزود: 69 اصله از درختان خشک و خطرزا باهدف ایمن‌سازی و رفع خطر قطع شدند.

وی پيرايش عرصه‌های فضای سبز و درختچه‌های زینتی همچنین رنگ‌آمیزی جداره‌های شهری و مرمت و بازسازی المان‌های شهری را ازجمله اقداماتی برشمرد که توسط این سازمان انجام‌شده است.

رئیس سازمان فضای سبز شهری شهرداری ساری گفت: انواع گل‌های فصلی در بوستان‌ها، میادین و خیابان‌های سطح این شهر به منظور افزایش سرانه فضای سبز توسط شهرداری کاشته شده است.

به گفته رئیس سازمان فضای سبز شهری شهرداری ساری تولید و تکثیر انواع گل‌های فصلی در گلخانه شهرداری باهدف خودکفایی در تولید و کاهش هزینه‌ها انجام می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات