کوتاه کردن پای واسطه ها با هوشمندسازی صدور پروانه

کوتاه کردن پای واسطه ها با هوشمندسازی صدور پروانه

کوتاه کردن پای واسطه ها با هوشمندسازی صدور پروانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حسین نژاد در رابطه با هوشمندسازی صدور پروانه های ساختمانی، اظهار کرد: همه دغدغه ما این بوده که در بحث صدور پروانه بتوانیم فرآیندها را کوتاه کرده و سرعت را به همان میزان بالا ببریم.
وی افزود: یکی از مواردی که در بالا رفتن سرعت مهم بوده، بحث خودکارسازی پروانه ها است. محدودیتی که در این مورد وجود دارد این است که خواسته های مالک در مورد طبقات اضافی و استفاده از ظرفیت های مربوط به طرح های تفصیلی، قابلیت چانه زنی در هیات های فنی داشته باشد. اما این رفت و برگشت ها قاعدتا باعث اتلاف وقت می شود و بستگی به توان هیات فنی و رویکرد آن ها ممکن بود که پاسخگویی در هر منطقه متفاوت باشد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد بیان کرد: بنابراین این موضوع باعث نگرانی در مدیریت شهری بود که نهایتا قرار بر آن شد که زیردستی واحدی برای مناطق تهیه شود و آن را به سمت مسیر سیستمی شدن حرکت کند. این امر می تواند باعث بالا رفتن سرعت کار شود و فرد با وارد شدن به سایت (ایساپ) از تمامی جزئیات مطلع می شود.
حسین نژاد تاکید کرد: در گذشته، به علت شناور بودن درخواست مراجعین، فرآیند طولانی می‌ شد و شهروندان از حقوق خود مطلع نمی‌ شدند؛ اما با شیوه ‌نامه جدید و سیستمی شدن فرآیند، شهروند می‌ داند که حقوقش براساس طرح و خارج از ضابطه طرح چقدر است و در مجموع چند طبقه می‌ تواند بسازد که اجرای آن، پای واسطه ‌ها را نیز کوتاه خواهد.
وی با اشاره به اینکه در مسیر سیستمی شدن فرآیندها نیازمند همکاری همه حوزه ها علی الخصوص فاوا هستیم، تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا در کوتاه کردن فرآیندهای اخذ پروانه ساختمانی گام مهمی برداریم.
غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات