برگزاری نخستین جشنواره ملی «رسانه - شهر» به میزبانی شیراز

برگزاری نخستین جشنواره ملی «رسانه - شهر» به میزبانی شیراز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مرتضی جعفری گفت: فراخوان جشنواره ملی «رسانه شهر» با محور روزنامه نگاری شهری در ۳ رشته مصاحبه، گزارش و عکس خبری اعلام شده است و خبرنگاران سراسر کشور تا نیمه آذر فرصت دارند در هر رشته، ۲ اثر خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
او، «فضا‌های تعاملی و انسان‌محور، بافت تاریخی، باغ‌ها و فضای سبز شهری، مبلمان و زیباسازی شهری، اقتصاد شهری، بازیافت و مدیریت پسماند، آسیب‌های اجتماعی، توسعه گردشگری، سبک زندگی، اخلاق و فرهنگ شهروندی، حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی هوا، بازآفرینی شهری» را موضوعات محور اصلی جشنواره رسانه شهر اعلام کرد و گفت: «شیراز شهر دوستدار کودک»، «شیراز پایتخت کتاب ایران» و «شیراز شهر جهانی صنایع دستی» موضوعات بخش ویژه جشنواره هستند که در این محور‌ها نیز می‌توان در هر رشته ۲ اثر ارسال کرد.
جعفری با اشاره به ایجاد زمینه برای شرکت شهروند- روزنامه نگار‌ها و شبکه‌های اجتماعی در جشنواره رسانه شهر نیز گفت: صفحات اینستاگرامی که با محوریت موضوعات فراخوان جشنواره به تولید محتوا می‌پردازند می‌توانند در «رسانه شهر» شرکت کنند.
معاون شهردار شیراز، هدف اصلی این رویداد رسانه‌ای را ارتقای جایگاه روزنامه نگاری شهری در رسانه‌های کشور و ایجاد انگیزه برای تولید محتوا در این حوزه دانست و افزود: دکتر علیرضا کتابدار از روزنامه نگاران و اساتید شناخته شده کشور در حوزه رسانه به عنوان سرداور جشنواره معرفی شده است و هیئت داوران از بین اساتید و روزنامه نگاران برجسته کشوری و استانی انتخاب خواهد شد.
جعفری با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره در فرهنگسرای رسانه شیراز راه اندازی شده است، ادامه داد: در بخش اصلی در هر رشته، جایزه اثر برگزیده ۳ میلیون تومان خواهد بود و از دو اثر نیز با جایزه یک میلیون تومانی تقدیر می‌شود؛ همچنین در بخش ویژه یک اثر به عنوان برگزیده و از دو اثر نیز تقدیر خواهد شد.
او از برگزاری کارگاه‌های تخصصی سواد رسانه‌ای در موضوعات مختلف در حاشیه جشنواره خبر داد و گفت: نشست تخصصی جایگاه روزنامه نگاری شهری در تاریخ مطبوعات شیراز و فارس برگزار و از چند چهره پیشکسوت روزنامه نگاری شهری شیراز نیز تقدیر می‌شود.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز با بیان اینکه آثار ارسالی باید در بازه زمانی اول فروردین ۱۳۹۸ تا حداکثر پایان آبان ماه جاری تولید و منتشر شده باشند، یادآوری کرد: آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره، ۱۵ آذرماه امسال است و مراسم پایانی و معرفی برگزیدگان در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات