جلوگیری از برداشت ۳۷ هزار متر مکعب آب در فیروزکوه

مدیر امور منابع آب فیروزکوه از انسداد دو حلقه چاه غیر مجاز و جلوگیری از برداشت سالانه ۳۷ هزار متر مکعب آب خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "وحید مرادی نسب" با اعلام مطلب فوق افزود: با تلاش واحد حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستورقضایی دو حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در اراضی روستای کلفور و روستای لاسم چشمه در مجموع به عمق ۲۵ متر و با دبی سه ۳ لیتر برثانیه پر و مسدود گردید.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی دشت پر شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۳۷ هزار  متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی دشت فیروزکوه جلوگیری شده است.

مرادی نسب ضمن تقدیر از همکاری تنگاتنگ و موثر قوه قضائیه با امور آب شهرستان فیروزکوه در برخورد با تخلفات مربوطه، افزود :  طی ماه گذشته تعداد ۱۳ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی،۸۰ اخطاریه در بخش آب های سطحی و زیرزمینی صادر و ۸۴ حلقه چاه مجاز نیز مورد کنترل و بازدید دوره ای قرار گرفت.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه  در پایان ضمن هشدار به حفاران و بهره برداران غیرمجاز از آب زیرزمینی خاطرنشان کرد : هرگونه حفر و بهره برداری از چاههای غیرمجاز جرم محسوب شده و امور آب شهرستان فیروزکوه با همکاری دستگاه قضایی، با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیرزمینی برخورد قانونی خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات